Korejská společnost plánuje letos prodat na českém trhu 20 tisíc aut, což představuje proti loňsku nárůst o zhruba sedm procent.
Podíl prodávaných vozů z domácího závodu v Nošovicích by se měl zvýšit o pět procentních bodů na 75 procent.
ČTĚTE TAKÉ: |
„Není naším cílem, abychom byli jedničkou letos nebo příští rok, ale chceme dále růst,“ uvedl obchodní ředitel Jakub Tomáš. V roce 2015 se chce Hyundai více zaměřit na firmy.
Hodlá bojovat s údajnou diskriminací ve výběrových řízeních ve státním sektoru ve prospěch jiné značky. Tím pravděpodobně míní Škodu Auto. Hyundai chce také začít přebudovávat vizuální styl své prodejní sítě. V tomto roce by se mělo přeměnit kolem deseti dealerství.
Sedm novinek
Na český trh letos zamíří sedm novinek. V lednu přišla nová generace i20, v březnu dorazí nová i30 z Nošovic, o měsíc později přibude třídveřová i20 Coupe, v květnu se objeví modernizovaná i40, v červnu pak dodávka H350 a v červenci modernizované malé MPV ix20. V srpnu bude následovat nástupce SUV ix35 a také nové SantaFe.
Vozový park Hyundai v Česku tvoří 150 tisíc aut o průměrném stáří šest let. Celosvětově jihokorejská značka Hyundai loni prodala 4,96 milionu aut, což představuje růst o 4,9 procenta. Letos očekává růst na 5,05 milionu.
Celá skupina zahrnující i značku Kia zvýšila prodej o sedm procent na osm milionů vozů a letos plánuje růst o 2,5 procenta.