130 let

Diskuze

Ikona železnice žabotlam mizí z pražských tratí. Vytlačují ho ešusy

Jedna z ikon české železnice, příměstský pantograf řady 451, vyklízí pozice moderní konkurenci. Další ústup ze slávy nastal v neděli se začátkem nového jízdního řádu. Staré pantografy, zvané podle profilu "žabotlamy", přestanou jezdit v Praze a okolí ve víkendovém provozu. Nahrazují je moderní soupravy City Elefant, přezdívané "ešusy".
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Luděk

14. 12. 2009 15:53
Žabotlam

to jsem nikdy neslyšel...Hurvínek, Breljovec nebo Mufka, to je něco jiného, to má vtip.

0 0
možnosti

Aleš

14. 12. 2009 8:40
Vysoký výkon?

Žabotlamy, že měly vysoký výkon? Vzpomínám si, že jsem se s nima vozil, tak jim pořád vypadávaly jističe: třikrát nebo čtyřikrát mu to při rozjezdu vypadlo, pak byla vyhýbka, přes kterou jsem se šourali šnečím tempem min. 15 minut protože musel mít stažené sběrače. Suma sumárum zpoždění víc jak půl hodiny. Vzpomínám si na lomcování dveřmi, které nešly otevřít nebo byly otevřené jen způlky. A když přestaly ty dveře samy zavírat, tak je musel mašinfíra chodit ručně zavírat aby se vůbec rozjel, to znamená, že chytl na každé zastávce asi 5 minut zpoždění. Nikdy jsem ty škaredé pantografy neměl rád.

0 0
možnosti

Peter-USA

14. 12. 2009 0:03
City Elefant?

Proc ne Mestsky slon, jezdi to prece v cesku?

0 0
možnosti

max

14. 12. 2009 9:21
Re: City Elefant?

shit happens

0 0
možnosti

achichouvej(čsser1)

13. 12. 2009 22:07
ČSD byly jediné dráhy které ze od roku 1945 zhoršily

Valná většina vlakových grafikonů z první republiky a protekotorátu ukazuje zvláštní věc¨.

Vlaky jezdily rychleji a s menším spožděním.

Vše se zes.r..alo po roce 1950... tehdy ČSSR vyhnala staré a odpovědné ajzboňáky a v nových drahách zavedla sovětské pořádky.

Nemluvě o tom, že ještě v roce 1989 se jezdilo podle grafikonu dráhy z roku 1938 a situaci zachraňovalo jen to, že nové vlajky nebraly vodu, uhlí o něco rychleji se rozjížděly.¨

Přesto měly horší časy než za první republik. O stavu kolejiště v roce 1948 a 1989 nemá cenu mluvit. Děkujeme komunisté

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

13. 12. 2009 22:22
Re: ČSD byly jediné dráhy které ze od roku 1945 zhoršily

Ale nebyli jsme zadlužení (děkujeme komunisté). Dnes můžeme jezdit až závratných 160 km/h, ale co nás to stálo peněz. A to ještě nemáme jiné lokomotivy než ty komunistické nebo půjčené.

0 0
možnosti

JaS

13. 12. 2009 21:27
Zajímavé názvy.

Akorát při pohledu na starý panťák se mi žabí tlama nevybavuje, zato se mi výrazně vybavuje rybí tlama u té odporné tramvaje T14, která není odporná jen vzhledem, ale celou svojí funkčností, hlavně klouzavými nesmyslně zohýbanými tyčemi, kterých je navíc málo, nedostatkem místa, kraválem od neodhlučněného podvozku a nesmyslným přepokojíčkem u řidiče, kvůli němuž je o jedny důležité dveře míň. Ten šmejd nemá žádnou přezdívku?

0 0
možnosti

Topýr

13. 12. 2009 23:03
Re: Zajímavé názvy.

Myslím že má. Housenka.

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

13. 12. 2009 21:00
Mizí celá filozofie

Sice se to moc nedařilo, ale tehdy se ještě vyrábělo se snahou o co nejlepší výrobek za nízkou cenu, s levným provozem a dlouhou životností. Dnes jsou díky pokroku neporovnatelné výrobní možnosti, ale hlavně chtějí aby to vypadalo, údržba byla co nejdražší a za dvacet let se to sešrotovalo. Ty polstrované sedačky jsou výsměchem dnešní době. V Praze jsou moderním hitem v tramvajích dřevěné sedačky.

Ikonou železnice sotva může být něco, co už dlouhá léta jezdí pouze v okolí Prahy.

0 0
možnosti

achichouvej(čsser1)

13. 12. 2009 21:55
Re: Mizí celá filozofie

Žabotlam pocház zhruba z éry posledních záchvěvů československého průmyslového srdce.

Několik let byly  značně nespolehlivé.

Plánovaná životnost ,drahé bls ,1 byla pouhých 15 let, opakuji 15 let. Pak měl československý průmysl vydat další o mnoho lepší stroje. A ono se tak nestalo. Protože mamr.di. z tehdejšího vedení už neměli kde brát peníze, jelikož dotováním přepravy socialistického dělníka po dráze došlo k odebrání peněz na vývoj...

0 0
možnosti

Křišťálová Lebka

13. 12. 2009 20:22
Žabotlamy v Lidovkách

však zůstávají trvale!

0 0
možnosti

Acheront

13. 12. 2009 20:18
Jo, jo...

...enem jeden nepoznal jestli uvnitř nablito nebo je to tak schválně...

0 0
možnosti

IR

13. 12. 2009 18:39
tdd... tdd... tdd...

ŽŽŽžžžžžžíííííííííííííí.........

0 0
možnosti

čm

13. 12. 2009 18:25
Modřiňák

Tak se mu řikalo u nás doma....Voni a ještě tramvaje T3.  Ty tétrojky nepřekonalo nic dodneška....

0 0
možnosti

Roger

13. 12. 2009 18:45
Re: Modřiňák

A nebo také "pantograf". Rozjezd byl opravdu rychlý, pouze sedadlům chyběla opěrka hlavy.

0 0
možnosti