to jsem nikdy neslyšel...Hurvínek, Breljovec nebo Mufka, to je něco jiného, to má vtip.
Žabotlamy, že měly vysoký výkon? Vzpomínám si, že jsem se s nima vozil, tak jim pořád vypadávaly jističe: třikrát nebo čtyřikrát mu to při rozjezdu vypadlo, pak byla vyhýbka, přes kterou jsem se šourali šnečím tempem min. 15 minut protože musel mít stažené sběrače. Suma sumárum zpoždění víc jak půl hodiny. Vzpomínám si na lomcování dveřmi, které nešly otevřít nebo byly otevřené jen způlky. A když přestaly ty dveře samy zavírat, tak je musel mašinfíra chodit ručně zavírat aby se vůbec rozjel, to znamená, že chytl na každé zastávce asi 5 minut zpoždění. Nikdy jsem ty škaredé pantografy neměl rád.
Valná většina vlakových grafikonů z první republiky a protekotorátu ukazuje zvláštní věc¨.
Vlaky jezdily rychleji a s menším spožděním.
Vše se zes.r..alo po roce 1950... tehdy ČSSR vyhnala staré a odpovědné ajzboňáky a v nových drahách zavedla sovětské pořádky.
Nemluvě o tom, že ještě v roce 1989 se jezdilo podle grafikonu dráhy z roku 1938 a situaci zachraňovalo jen to, že nové vlajky nebraly vodu, uhlí o něco rychleji se rozjížděly.¨
Přesto měly horší časy než za první republik. O stavu kolejiště v roce 1948 a 1989 nemá cenu mluvit. Děkujeme komunisté
Ale nebyli jsme zadlužení (děkujeme komunisté). Dnes můžeme jezdit až závratných 160 km/h, ale co nás to stálo peněz. A to ještě nemáme jiné lokomotivy než ty komunistické nebo půjčené.
Akorát při pohledu na starý panťák se mi žabí tlama nevybavuje, zato se mi výrazně vybavuje rybí tlama u té odporné tramvaje T14, která není odporná jen vzhledem, ale celou svojí funkčností, hlavně klouzavými nesmyslně zohýbanými tyčemi, kterých je navíc málo, nedostatkem místa, kraválem od neodhlučněného podvozku a nesmyslným přepokojíčkem u řidiče, kvůli němuž je o jedny důležité dveře míň. Ten šmejd nemá žádnou přezdívku?
Sice se to moc nedařilo, ale tehdy se ještě vyrábělo se snahou o co nejlepší výrobek za nízkou cenu, s levným provozem a dlouhou životností. Dnes jsou díky pokroku neporovnatelné výrobní možnosti, ale hlavně chtějí aby to vypadalo, údržba byla co nejdražší a za dvacet let se to sešrotovalo. Ty polstrované sedačky jsou výsměchem dnešní době. V Praze jsou moderním hitem v tramvajích dřevěné sedačky.
Ikonou železnice sotva může být něco, co už dlouhá léta jezdí pouze v okolí Prahy.
Žabotlam pocház zhruba z éry posledních záchvěvů československého průmyslového srdce.
Několik let byly značně nespolehlivé.
Plánovaná životnost ,drahé bls ,1 byla pouhých 15 let, opakuji 15 let. Pak měl československý průmysl vydat další o mnoho lepší stroje. A ono se tak nestalo. Protože mamr.di. z tehdejšího vedení už neměli kde brát peníze, jelikož dotováním přepravy socialistického dělníka po dráze došlo k odebrání peněz na vývoj...
...enem jeden nepoznal jestli uvnitř nablito nebo je to tak schválně...
Tak se mu řikalo u nás doma....Voni a ještě tramvaje T3. Ty tétrojky nepřekonalo nic dodneška....
A nebo také "pantograf". Rozjezd byl opravdu rychlý, pouze sedadlům chyběla opěrka hlavy.