130 let
Kofila mění svůj obal.

Kofila mění svůj obal. | foto: Nestlé

Slavná Kofila dostala novou tvář, mouřenína vystřídal ‚modřenín‘

Ekonomika
  •   16:14
Legendární Kofila, kterou vyrábí společnost Nestlé, změnila svůj vzhled. Vykreslený mouřenín s černým obličejem, který neodmyslitelně k této tyčince patří, změnil svoji barvu. Nyní kávovou tyčinku zdobí postavička s modrým obličejem. Podle společnosti jde o redesign obalu, tak aby souzněl s barvou značky Orion.

Na pultech obchodů se začala mléčno-čokoládová tyčinka Kofila objevovat v novém složení i redesignovém obalu. 

Kromě nově použitých surovin se největších změn se dočkala postava mouřenína s černým obličejem, kterou v roce 1923 pro společnost Orion vytvořil Zdenek Rykr. Uznávaný výtvarník se při tvorbě postavičky nechal inspirovat Turkem Achmetem, který jako první na našem území servíroval kávu. Nyní ovšem Achmet zmodral a mezi zákazníky vyvolal rozporuplné reakce. 

Podle společnosti se ovšem nejedná o nic neobvyklého a obaly jejích výrobků pravidelně procházejí určitými změnami a postupným vývojem. 

Tyčinka Kofila se nově vyrábí ze 100% udržitelně získávaného kakaa, což byl podle společnosti jeden z důvodů pro změnu obalu. 

Podle tiskové mluvčí Terezy Skrbkové ze společnosti Nestlé neproběhla kompletní změna obalu, ale pouze se změnily některé drobnosti. 

„Již v minulosti obal Kofily prošel různými změnami, změnila se barva kalhot postavičky i tvar hrnečku. Nyní jsme s novým složením upravili také barvu obličeje postavičky z černé na modrou. To nyní odpovídá značce Orion a více ladí s barvou tohoto loga,“ řekla Skrbková.

Autor: Veronika Bělohlávková
  • Vybrali jsme pro Vás