"Klesali z letové hladiny s vypnutými motory až na místo přistání na letišti v Benátkách, které bylo vlastně pro mlhu úplně zavřené, motory nahodili až těsně před přistáním," sdělil jeden z pasažérů serveru Aktuálně.cz, který o události informoval. Několika lidem podle něj bylo během přistání nevolno, někteří se prý mobilem loučili s rodinami.
"K žádnému vypínání motorů nedošlo," popřela pro server Lidovky.cz tvrzení pasažéra Hejsková s odvoláním na informace od kapitána letu. Vypnutí motorů je nouzový postup, kterým by se posádka připravila o základní zdroj energie. Při vypnutých motorech přestane fungovat hydraulika, přetlakování kabiny i klimatizace.
České aerolinie zvažují právní kroky vůči původci falešné informace. "Právní kroky na ochranu dobrého jména společnosti České aerolinie zvažují bez ohledu na to, zda šlo o zlý úmysl společnost poškodit, nebo o nerozumný žert," uvádí ČSA v tiskovém prohlášení.
Evropské stávkyFrancouzští letoví dispečeři pokračují ve stávce čtvrtým dnem. Práci dnes přerušili rovněž někteří piloti francouzské letecké společnosti Air France, kteří tak protestují proti snižování nákladů. Leteckou dopravu v Evropě v tomto týdnu narušila i stávka pilotů německých aerolinek Lufthansa, její spoje se po pondělním přerušení protestu dnes vrátily k běžnému provozu. |
"To si logicky vyžádalo větší spotřebu paliva, které se posádka zcela v souladu s předpisy a postupy určenými pro takové situace rozhodla dočerpat v Benátkách," dodala mluvčí, podle níž šlo o standardní technické mezipřistání.
"Rozhodně nešlo o nouzové přistání, piloti si tankování předem naplánovali," uvedla Hejsková. Zda jde o první případ zpožděného letu kvůli stávce ve Francii a s jakým zpožděním se nakonec cestující dostali do Prahy, nedokázala mluvčí říct. Zopakovala pouze, že ČSA nemusely rušit žádný ze svých letů a že stávka v některých případech způsobila zpoždění.