Pátek 10. května 2024, svátek má Blažena
130 let

Lidovky.cz

Lagardere spouští na internetu 'chytré' rádio

Média

  13:23
PRAHA - Majitel Evropy 2 spouští internetové rádio Musiline, které budou moci ovládat sami uživatelé. Fungovat bude v rámci komunitního portálu Koule.cz, který se naostro rozjede v pondělí 18. května.

Musiline, internetový hudební přehrávač portálu Koule.cz foto: Koule.cz

"Naše kamenná FM rádia jsou poslouchaná převážně přes den. Předpokládáme, že tuto muziku mladí budou poslouchat v podvečer a večer. Spíš tím budeme konkurovat televizím," řekl dnes novinářům Miroslav Hrnko, výkonný ředitel české pobočky francouzského koncernu Lagardere. Ta kromě Evropy 2 vlastní a provozuje stanici Frekvence 1 a pražská rádia Bonton a DJ.

Musiline je internetová aplikace podobná známějšímu Last.fm. Uživatelům umožní vytvořit si vlastní hudební program - vybrat si žánry, které chtějí poslouchat, a navíc namixovat jejich poměr. Bude fungovat také vyhledávání podle interpretů.

Ne však podle konkrétních skladeb, Musiline náhodně vybere píseň od vybraného zpěváka či skupiny a pak nabídne žánrově podobné skladby. Skladby take nepůjde přetáčet dopředu ani dozadu, jen přeskakovat na další.

Skladeb v databázi je zatím 10 tisíc, dalších 30 tisíc je připraveno k vložení. Zhruba třetina z toho je českých. Používají kodek AAC, datový tok má velikost 96 kbit/s. Vstup do aplikace je zdarma, pokud se uživatel registruje, bude si moci ukládat svoje nastavení, třeba skladeb, které označí "líbí" nebo "nelíbí".

Jako v rádiu: reklama mezi skladbami

Celý projekt bude financován z reklamy - jednak klasické bannerové, jednak zvukové. Ta bude vkládána přímo mezi skladby, jako v klasickém rádiu. Podobně přenáší na web svůj televizní model komerční Nova.

"Po dobu dvou měsíců poběží Musiline bez jakékoli audioreklamy. Potom plánujeme, že ji budeme vkládat do jednotlivých playlistů, v takové frekvenci, která nebude pro posluchače obtěžující," řekl LN šéf digitální divize české Lagardere Lubor Zoufal. "Testovali jsme to, vychází nám, že maximální četnost by měla být jedna reklama po třech skladbách. Žádné reklamní bloky, ale krátká reklama, třeba dvacetivteřinová," doplnil Miroslav Hrnko.

"Obchodní model stavíme též na crossmediálním prodeji s našimi rádii. Už dnes nabízíme na trhu produkt jménem RRM 24, který v jedné z variant zahrnuje všechna FM rádia včetně Impulsu, tak všechny naše internetové produkty," uvedl ředitel Hrnko. Zájem je prý velký: "Klasičtí rádioví zadavatelé to vidí jako velmi dobré zpestření a 'roztažení' denního prime timu rádií na večer, kde je to také zajímá, protože vědí, že mladí lidé jsou na internetu, ne u televize."

Lagardere také "reálně uvažuje", že by prostřednictvím Musiline nabízela skladby ke stažení za poplatek. Zatím ovšem ještě nevybrala obchodního partnera, který řešení zajistí technicky. Měl by ale být český. "V první fázi budeme nabízet kontextové promo na jiné protály, které se zabývají prodejem muziky," upřesnil Lubor Zoufal.

Podle prezidenta české Lagardere Michela Fleischmanna je internet pro jeho rozhlasovou skupinu médiem budoucností: "Jsme přesvědčeni, že je to ta cesta, kterou se má jít v rozhlasovém vysílání a propojení rádia s internetem. Tyto dvě entity si rozumějí a budou si rozumět v budoucnosti ještě více."

Jak LN řekl ředitel Hrnko, internet momentálně skupině přináší asi jen jedno či dvě procenta jejích celkových tržeb.

Mardoša a kreslíř Mareš na Kouli

Musiline bude jednou z funkcí komunitního hudebního portálu Koule.cz. Tím chce Lagardere na webu nalákat mladé lidi, hlavně od 14 do 35 let. Má přinášet hudební aktuality včetně recenzí a reportů z hudebních akcí.

Každé pondělí bude na Koule.cz publikovat Marek Huňát z Tatabojs, má tam sloupek Mardošův iPop. O útercích vždy přibude nový komiksový strip Štěpána Mareše, čtvrtky jsou vyhrazeny velkým rozhovorům.

Portál Koule.cz chce skupina mohutně propagovat ve svých rádiích a také prostřednictvím portálu Centrum.cz. S konkurenčním Seznamem už koprodukuje portál s internetovými rádii Rádio.Lidé.cz.

Chystá se společný web s Elle a spol.

Česká Lagardere rovněž plánuje spolupracovat mnohem úžeji než dosud s tuzemským časopisovým vydavatelstvím Hachette Filipacchi 2000. To spadá pod tentýž francouzský mediální koncern.

"Naším druhým tématem, které bychom chtěli na webu rozvinout, je web pro ženskou populaci. Už proto, že v Čechách máme sestru Lagardere, vydavatelství Hachette Filipacchi, kde Lagardere má majoritní vlastnictví a které vydává etablované žurnály pro ženy," připomněl výkonný ředitel Hrnko.

"Ta spolupráce se hodně zužuje," podotkl. Naznačil, že se pracuje na vzniku samostatného portálu, do něhož by Hachette příspívala obsahem svých ženských titulů jako jsou Elle, Marianne či Apetit.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!