"U vybraných modelů s naftovým pohonem nyní vyplácíme při výkupu o pět až deset tisíc Kč více, než tomu bylo počátkem měsíce," uvedl ředitel výkupu AAA Auto Petr Vaněček. Navýšení výkupních cen se podle něj týká hlavně vozů z koncernu VW s oblíbenými motory TDI.
To potvrdil i manažer prodeje Auto Esa David Pešta. "Vzrůstá poptávka především po vozech Škoda Octavia a Fabia, VW Passat, Ford Mondeo a Focus," dodal.
U některých modelů naopak zůstává zájem o dieselové motory pořád nízký. Příkladem může být Škoda Felicia, kde se exempláře se vznětovým motorem 1,9 D prodávají o 3000 Kč levněji, než ty se základním zážehovým motorem MPI o objemu 1,3 litru.
Podle Vaněčka by si každý zájemce o vůz na naftu měl spočítat, zda ročně najede dostatečně vysoký počet kilometrů na to, aby mu úspora paliva zaplatila vyšší povinné ručení a často i vyšší servisní náklady.
Podíl vozů s dieselovým motorem na trhu nových aut se pohybuje kolem 30 procent. U užitkových vozidel je to naopak přes 80 procent.
Podle dnešních údajů Českého statistického úřadu je litr benzinu průměrně zhruba o dvě koruny dražší než litr nafty, ještě v únoru přitom stála u tuzemských čerpacích stanic víc nafta než benzin.
Nejprodávanější benzin Natural 95 v uplynulém týdnu zdražil v průměru o 33 haléřů na 29,42 koruny za litr, cena litru nafty se zvedla o 19 haléřů na 27,44 koruny.