„Kdyby taková situace nastala, muselo by se to řešit individuálně. Pokud by se ukázalo, že to nebylo vadou motoru, ale vadou paliva, tak by se dotyčný musel obrátit tam, kde to vadné palivo načerpal. My bychom na toto záruku neposkytli,“ řekl Evžen Krauskopf, tiskový mluvčí největšího výrobce aut v Česku Škoda Auto.
Na koho se tedy budou moci majitelé vozů obracet, pokud jejich stroj bude poškozen kvůli palivu? „Pokud by bylo bezpečně prokázáno, že v důsledku tankování pohonných hmot s biopříměsí vznikla škoda na majetku, a čerpací stanice plnily nařízení v souladu se zákonem či vyhláškou a bylo prokázáno, že tak plnily správně, tak by za vzniklou škodu měl odpovídat stát,“ říká například advokát Josef Lžičař.
Další podrobnosti o bionaftě si přečtěte ve středečním vydání deníku |