Nové logo s anglickou slovní hříčkou údajně nebylo tak úspěšné, jak si Czech Tourism představoval, uvedl Martin Mráz, ředitel odboru strategie a marketingové komunikace české turistické centrály. Logo se tak dočkalo podobného osudu jako "bubliny" od studia Side2, které vyvolaly rozporuplné reakce a téměř se nevyužívají.
"To Czech Republike jsem eliminovali, vzhledem k tomu, že testování této kampaně nám nevyšlo příliš dobře," připustil Mráz. Logo, které cílí především na mladé lidi a odkazuje k prostředí sociálních sítí, kde se slůvko like používá jako pozitivní hodnocení jednotlivých příspěvků, může Czech Tourism v budoucnu využít v dalších kampaních, které budou zaměřené především na mladé lidi.
Nové logo si ihned oblíbili recesisté.
Výzkum se podle Mráze skládal z reakcí partnerů turistické centrály a ministerstva pro místní rozvoj, které je zřizovatelem CzechTourismu. Širší výzkum mezi uživateli ale agentura neprovedla.
Do druhé poloviny roku už agentura vstoupila s obměněným logem, ve kterém je koncovka like zaměněná za klasické Republic a doplněná textem z navazující kampaně "země příběhů". Ta je zaměřena na primárně na starší cílovou skupinu mezi 30 a 45 roky.
Prohlédněte si parodie českého loga |
Jenže právě dlouhý text u bývalého destinačního loga, který CzechTourism používal 11 let, měl být podle ředitele Rostislava Vondrušky důvodem, proč centrála v roce 2011 vypsala soutěž na nové logo a preferovala nejlépe jednoslovné označení například Česko. Nynější logo má ale v názvu opět slovní spojení Czech Republic, proti původnímu označení ubyla jen původní česká vlaječka.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |