Pondělí 2. srpna 2021, svátek má Gustav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Makro rozjede večerky. Provozovat je budou Vietnamci

Ekonomika

  19:56
PRAHA - Obchodní řetězec Makro zakládá v Česku síť večerek Můj obchod. Na základě franšízové licence je budou provozovat většinou vietnamští majitelé. Do konce září by se měl zeleno-oranžový nápis Můj obchod rozsvítit na dvaceti pobočkách, konkurovat má hlavně prodejnám jako je Žabka.
Ovoce a zelenina, ilustrační foto

Ovoce a zelenina, ilustrační foto foto:  Viktor Chlad, Lidové noviny

Vietnamci představují sedm procent z 800 tisíc zákazníků Makra a celkově osm procent tržeb této společnosti. Právě vietnamské obchůdky, které ve většině českých měst již nahradily klasické večerky, budou základním stavebním kamenem nového řetězce. Informuje o tom zářijové vydání magazínu Forbes.V pražských Průhonicích, Stodůlkách nebo středočeských Olbramovicích se už první krámky začínají měnit podle nového konceptu, který by měl konkurovat třeba řetězci Žabka.

ČTĚTE TAKÉ:

Do konce září má mít nový řetězec dvacet poboček a dál se bude rozrůstat po celé republice. Minimálně polovina z obchodů bude patřit Vietnamcům. "Můj obchod je koncept takzvaných soft franšíz. Prodejci budou mít stejné uniformy, v obchodě budou stejné košíky, osvětlení, design cenovek či akční nabídky. Jinak si ale ceny může každý obchodník zvolit tak, jak chce," řekl Forbesu Vo Van, devětačtyřicetiletý manažer, kterého Makro do Česka přivedlo. Má šéfovat dvacetičlennému týmu, který funguje jako spojka mezi rostoucí vietnamskou komunitou v Česku a řetězcem.

"On zná všechny a všichni znají jeho. Mezi Vietnamci v Česku se mu už říká Mr. Makro," řekl magazínu generální ředitel české pobočky Makra Axel Hluchy.

Makro chce svojí novinkou pomoci svým zákazníkům i sobě. "Když se bude dařit jim, bude se dařit i nám. Naše tržby jsou toho důkazem," dodal Hluchy. I když Makro nezveřejňuje výsledky v jednotlivých regionech, Hluchy tvrdí, že zisk české dcery je v rámci skupiny Metro Cash & Carry jeden z největších na světě. Výrazně tomu prý přispívají právě v Česku žijící Vietnamci. "V segmentu nezávislých maloobchodníků jsme i v krizi rostli o 15 procent, to je fantastické," uzavřel Hluchy pro Forbes.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Mohlo by vás zajímat