Koronavirová linka 1212 je přetížená. Používejte i web a chat ministerstva, radí její autoři |
Novináře o tom informovala mluvčí ministerstva zdravotnictví Renata Povolná. Operátoři na lince 1212 vyřídili od 20. března zhruba 25 tisíc hovorů.
Linku 1212 zřídilo po začátku koronavirové epidemie ministerstvo průmyslu a obchodu. Operátoři odpovídali nejprve na dotazy ohledně podnikání a uzavřených provozoven, později ale převzali i dotazy týkající se zdravotnictví, hygienických opatření, sociální problematiky, přeshraničního pohybu a dopravy. Volajícím byla na lince dostupná i psychologická pomoc, která ale už rovněž skončila.
V době nouzového stavu volalo na linku 400 až 600 lidí denně. Rekordní počet hovorů byl zaznamenán 30. března, kdy o informace žádalo 804 volajících. V posledních týdnech vytíženost linky klesala, průměrně měla 50 až 100 hovorů za den.
„Nyní je čas posunout se opět dál a vytvořit stabilní infolinku pro veřejnost tak, abychom mohli vyhovět dalším tématům, ať už spojeným s epidemií covid-19, nebo s dalšími zdravotnickými tématy,“ uvedla náměstkyně ministra zdravotnictví Alena Šteflová, která koordinovala fungování zdravotnické části linky 1212 na ministerstvu zdravotnictví.
Nová linka 224 972 222 je v provozu v pracovních dnech od 9 hodin do 17 hodin.