15. září 2016 11:35 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Češi vozí ojeté škodovky ve velkém z ciziny. Kde se vyplatí kupovat a kde ne?

Nová Škoda Octavia RS. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nová Škoda Octavia RS. | foto: Škoda auto

PRAHA Statistiky každoročně potvrzují, že duo Octavia a Fabia ze Škody Auto patří k vůbec nejoblíbenějším ojetým automobilům. To samé platí také pro první pololetí letošního roku, ve kterém i nadále rostl trend dovozů aut ze zahraničí.

Podle vyjádření Svazu dovozců automobilů SDA bylo do Česka dovezeno 81 860 ojetých vozidel, což je v meziročním srovnání o 13 procent více než v první polovině roku 2015.

Trochu paradoxně mezi nimi vévodí auta z české společnosti Škoda Auto. V řeči čísel: Škoda Octavia (9,7 procenta), Škoda Fabia (7,2 procenta). Tyto modely však dlouhodobě snižují své podíly ve prospěch vozů VW Passat (4,5 procenta) a Golf (3,1 procenta), Ford Focus (3,7 procenta) nebo Škoda Superb (2,5 procenta).

Dovoz škodovky ze zahraničí však nemusí být takovým ternem jako v minulosti. Důkazem je vysoký nárůst cen modelu Octavia na německém trhu.

TOP 20 nejprodávanějších modelů ojetin.

Kdo se po ojeté octavii první či druhé generace sháněl za hranicemi již loni, ten se dnes nejspíš nestačí divit. Od loňského srpna už ceny narostly v řádech desítek procent! Podobná situace je například v Rakousku, ovšem zde jsou ojetá auta dlouhodobě drahá.

Pro většinu nejprodávanějších ojetých vozidel (Škoda, VW, Ford) se ve střední Evropě nyní vyplatí zajet do Maďarska nebo Polska, kde jsou nejlevnější. Vyplývá to ze statistiky společnosti Audatex Systems, která trh se staršími automobily monitoruje.

Zájemci o koupi některého z nejoblíbenějších ojetých vozů může na maďarském trhu ušetřit až čtvrtinu ceny, v Polsku pak o něco méně, asi pětinu. Naopak v Rakousku není výjimkou vyšší cena oproti Česku o deset až 20 procent. Na Slovensku se ceny liší do pěti procent.

Více se o cenách ojetých vozů dočtete ve čtvrtečním vydání Lidových novin.