Tento vůz stál na počátku toho, že se z Česka stala globální automobilová velmoc. Favoritu se zároveň nedalo vyhnout: snad každý obyvatel Česka jej potkával v ulicích či na silnicích. Velká část tuzemských motoristů v něm alespoň někdy seděla.
JAK SOUTĚŽIT:
|
A právě sem míří soutěž serveru Lidovky.cz o VIP vstupenku do areálu Škody Auto. Vstupenka zahrnuje dopravu z místa bydliště a zpět pro dvě osoby vozem Škoda Superb s řidičem, návštěvu Škoda Muzea a také prohlídku výrobního závodu Škody Auto v Mladé Boleslavi.
Co musíte udělat, aby jste ji získali: pošlete do redakce na e-mailovou adresu rychle@lidovky.cz váš snímek Škody Favorit, i archivní. Do předmětu mailu napište MŮJ FAVORIT. Soutěž končí v pondělí 18. 9. ve 23.59.
VIP výhra zahrnuje:
|
Favorit se v Brně představil za účasti „stranických a státních“ špiček. „Ústřední výbor komunistické strany už nutně potřeboval nějaký úspěch,“ vzpomíná Petr Hrdlička, který vývoj nového mladoboleslavského vozu vedl, na světovou premiéru Favoritu v Brně. Na místě byl prezident socialistického Československa Gustav Husák, či premiér federální vlády Lubomír Štrougal.
Hrdlička žhavou novinku prezentoval komunistickým bossům. „Po úvodu se ke mně naklonil předseda vlády Štrougal a polohlasem pravil s pohledem na Gustava Husáka: „Vezmi ho do auta a věnuj se mu, on pořádně neví, která bije.“
Tak se prezident Husák posadil vedle mě do Favoritu a s nepřítomným pohledem poslouchal, co mu říkám. Myslím, že na tom byl zdravotně už skutečně velmi špatně,“ popisuje Hrdlička v knize V soukolí okřídleného šípu.
Historii vzniku Škody Favorit a příběhy příběhy továren, které tomuto modelu dodávaly komponenty jsem sledovali v našem speciálu.
.