• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: ČTK

Premium

Nafta v Česku patří k nejlevnějším v rámci EU. Co stojí za poklesem ceny a jak dlouho to může vydržet?

Ekonomika
  •   17:10

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Loni v březnu a říjnu, v době extrémně vysokých cen pohonných hmot, se řadily české pumpy do desítky nejdražších v EU a cenovým přírůstkem dokonce do top čtyřky. Uplynulo několik měsíců a tuzemská nafta patří cenou na chvost evropského žebříčku.

Na evropské poměry je pod průměrem i benzin. Česko za takový obrat vděčí především snížení spotřební daně a posilujícímu kurzu koruny.

O korunu dráž i v Polsku

Cena dieselu na úrovni 37,70 koruny byla u nás před týdnem podle aktuálního srovnání Evropské komise sedmá nejnižší z 27 členských zemí EU a nejnižší z okolních států. Dražší naftu (o korunu) mělo i Polsko. Maďarsko, kde v prosinci zkolaboval systém zastropování, má naftu oproti nám dražší dokonce až o tři koruny.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Miroslav Petr