130 let

Diskuze

Nejhezčí nádraží střední Evropy si Češi zbourali kvůli silnici

Je tomu přesně 25 let, co byla v Praze odstřelena nejhezčí nádražní budova ve střední Evropě. Těšnovské nádraží, dříve Denisovo, komunisté zbourali kvůli stavbě severojižní magistrály.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P. Jášek

11. 4. 2010 13:18
Ne!

To zbourali komunisté a ti jsou i když to popírají, internacionalisté! Tedy bez národnosti! Ti samí, co zbourali Most, starou Ostravu, dovedli D 1. na největší náměstí v Evropě a v Jihlavě a Znojmě postavili na historických náměstích betonové Priory! Rozstříleli vesnice a kostely v "Sudetech"!  o panelácích na vesnicích a malých městes ani nemluvím!

0 0
možnosti

V. Linhart

24. 3. 2010 0:19
Ach ano.

Moc hezký článek.Teď je na řadě nádraží Vyšehrad.Protestovali jsme,ale víte,jak to dneska chodí.Taky asi brzy zmizí celý areál bubenského nádraží,nákladové nádraží Žižkov je už rozpacelováno na komerční výstavbu.Smrt si kosu brousí i na Masarykovo nádraží,je jen otázkou času,kdy Dráhy výhodně střelí lukrativní pozemky téměř v centru města. Jen naivní blb si může myslet,že bezmyšlenkové zbavování se kulturních památek je příznačný jen pro totalitní režimy. Prachy taky dělají svoje.

0 0
možnosti

V. Novák

16. 3. 2010 18:31
Historismus BYL úpadkový styl.

Bylo to vyjádření neschopnosti přijít s něčím novým - tak se stavělo "po staru". Nádraží s trimfálním obloukem, vysoká pec s cimbuřím, přehrada "vyzdobená" jako středověký hrad... Hlavně načančané, aby bylo vidět, že na to máme - a aby to moc nestálo, tak místo kamene štuk a dráty.

Tahle "historická" stavba by měla TAK drahou údržbu  a zásahy do ní byly natolik limitované, že by to utáhl možná Bill Gates  - ale ten by zase do veteše neinvestoval.

Ostatně - Denisovo nádraží stálo na místě bývalých barokních hradeb - pláče někdo kvůli nim?

0 0
možnosti

L. Mosler

16. 3. 2010 14:02
Neoblbujte neznalce.

Na budovu Denisova nádraží si pamatuji jako na chladný pustý dům, který neposkytoval nikomu žádný estetický zážitek. Pochopitelně neberu nikomu právo na jeho  hodnocení. Přestańte však s tím nechutným líčením demolice barabizny, ke které mohl mít milostný vztah snad jedině otec Kondelík a ženich Vejvara...

0 0
možnosti

J. Studničná

16. 3. 2010 13:04
Škoda, přeškoda.

Pamatuji si ten rozkošný domeček. bylo mi ho líto, Jak všech zločinů, kterých se bolševik dopustil. Tohle byl zločin na kultuře.

0 0
možnosti

V. Novák

16. 3. 2010 18:36
Re: Škoda, přeškoda.

No, označit tu haluznu za "rozkošný domeček"... Milostvá je obryně Stáňa? Ta by možná byla oprávněna.

0 0
možnosti

I. Hil

16. 3. 2010 12:10
No já nevím,

ale na tom obrázku je jiné nádraží, než to na fotografiích ne? Je nějaké přikrášlené...

0 0
možnosti

S. Jindřich

16. 3. 2010 11:15
Komunisti nesnášelY

co to tam máte na korektuře za nedouka

0 0
možnosti

J. Belling

16. 3. 2010 15:31
Re: Komunisti nesnášelY

Přečtěte si větu ještě jednou: "...komunistické špičky...nesnášelY..." Co je na tom špatně?

0 0
možnosti

V. Váňa

16. 3. 2010 10:17
Á propos:

Článek o zbourání ostatních budov, pokud se správně pamatuji, vyšel na Apríla, tedy 1. dubna. Nejsem si jist, že to skutečně byla opožděná (po 14 dnech) reakce na odstřel Těšnova. Toto tvrzení se mi zdá trochu přitažené za vlasy. Nebo možná trochu účelové.

0 0
možnosti

V. Váňa

16. 3. 2010 10:13
Obávám se, že to tak nebylo

V době odstřelu jsem byl krátce po VŠ. Pamatuji se, že budova Těšnovského nádraží byla nabídnuta UK k provozování koleje nebo jiného univerzitního zařízení. Protože však šlo o památkové chráněný objekt, dosahovaly náklady na rekonstrukci astronomických výšek. To byl důvod, proč to UK odmítla stejně jako jiné isntituce, kterým byl rovněž nabídnut bezúplatný převod. A to byl hlavní důvod, jak se domnívám, ke konečnému zbourání. Nenašly se peníze na rekonstrukci.

0 0
možnosti