Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Obchodníci si pochvalují víkendovou návštěvnost. Pomáhaly slevové akce, odložené nákupy i počasí

O víkendu obchodní centrum Fashion Outlet Arena Štěrboholy navštívilo mnoho nakupujících. foto: JAKUB STADLERMAFRA

Praha - Obchodníci si chválí víkendovou návštěvnost. Lidé přicházeli do prodejen za nákupy, které kvůli uzavření velkého množství kamenných obchodů z důvodu pandemie odkládali. Návštěvnosti pomáhaly ale také slevové akce i nepříliš příznivé počasí.
  15:21aktualizováno  18:03

Obchody a služby už zavírat nechceme, tvrdí Havlíček. Pomoci má očkování, testy i covid pasy

Vyplývá to z ankety ČTK mezi zástupci obchodních domů a center. Všechny kamenné prodejny se po více než čtyřech měsících mohly znovu otevřít v pondělí.

Pražské nákupní centrum Palladium po obnovení provozu všech obchodů zaznamenalo podle svého marketingového manažera Milana Rumlera zvýšení návštěvnosti na více než dvojnásobek oproti stavu, kdy v centru byla otevřena jen zhruba třetina prodejen. Tento trend se podle něj udržel celý týden. Do Palladia nejvíce lidí podle Rumlera přichází zpravidla ve středu až čtvrtek, nyní ale nejvyšší návštěvnost eviduje právě o víkendu. 

Nákupní shon jako v předvánoční špičce panoval 15. května 2021 v olomouckém...
Někde lidé kvůli omezené kapacitě museli čekat dlouhé fronty (Outlet Arena v...

„Této skutečnosti napomáhá především celorepubliková akce Dny Marianne, které se Palladium aktivně účastní, dále pak odložené nákupy po nejdelším lockdownu a také nepříznivé počasí pro cesty do přírody. Za období pátek až neděle tak očekáváme návštěvnost někde okolo 70 000 návštěvníků,“ uvedl.

Prověřte si po lockdownu rozpočet domácnosti. Jak na to krok za krokem

Nákupní centrum Fashion Arena Prague Outlet podle své ředitelky Lenky Čapkové sleduje celý týden nadprůměrný zájem. Návštěvnost v uplynulých pěti pracovních dnech byla nejvyšší za posledních 13 let. Upravilo proto víkendovou pracovní dobu a otevírá o hodinu dříve. „Včera (v sobotu) naše centrum navštívilo přes 20 000 návštěvníků, dnes jich k nám do 17:00 přišlo již přes 14 000. Do konce otevírací doby by se tak číslo mohlo vyšplhat až nad 16 000,“ řekla. Situace ale podle ní byla v neděli oproti sobotě klidnější.

Návštěvnost pražského centra Westfield Chodov v sobotu dosáhla úrovně jako ve stejném období roku 2019, uvedla marketingová manažerka centra Petra Valentová. Doplnila, že podobný zájem očekává i v neděli. Nejčastěji zákazníci podle ní navštěvují prodejny s módou, obuví a sportovním vybavením. Centrum Westfield Chodov se znovuotevřením všech obchodů zavedlo službu Line Pass, díky které si mohou lidé rezervovat čas návštěvy vybraného obchodu a vyhnou se tak případnému čekání ve frontě. Návštěvníci centra podle Valentové službu začínají aktivně využívat, zapojena je do ní momentálně asi dvacítka obchodů.

Fronty a žádné místo pro odpočinek. Lidé v Praze vyrazili do obchoďáků, IKEA je na hraně kapacity

Obchodní domy IKEA měly v sobotu přes vládou stanovený kapacitní limit podle svého mluvčího Petra Šaška o zhruba pětinu vyšší návštěvnost, než je průměrná v tento víkendový den. Přišlo do nich přes 50 000 lidí. „Největší zájem byl během soboty o skříně, komody, matrace a vybavení kuchyní,“ uvedl Šašek. Podobnou návštěvnost jako v sobotu očekává IKEA i v neděli. Lidé by podle Šaška proto před odjezdem měli zkontrolovat obsazenost prodejny na webu. Přicházet by měli především na cílené nákupy a nejlépe bez doprovodu, dodal.

Spokojený se zájmem zákazníků byl o víkendu také manažer ostravského centra Outlet Arena Moravia (OAM) Petr Leder. Zájem o nakupování v kamenných prodejnách je podle něj větší než po rozvolnění loni. Zda ale obchodníci vynucené uzavření svých provozoven přežijí, se podle něho teprve ukáže v následujících měsících. „Pár nájemců již neotevřelo, a to také z důvodů covidové situace,“ uvedl.

Nákupní shon srovnatelný s předvánoční špičkou v sobotu odpoledne panoval v nákupním centru Galerie Šantovka v Olomouci. Největší zájem lidé měli o prodejny s textilem, před kterými se tvořily i desítky metrů dlouhé fronty. „Aspoň dnešní mládež vidí, jaké to bylo, když se dříve stály fronty na banány,“ komentovala s úsměvem starší paní dlouhou frontu před prodejnou s módou New Yorker.

Návštěvníkům některých obchodních center chyběla místa k sezení, která musela být z nařízení vlády odstraněna nebo zahrazena. V pražském OC Letňany bylo k dispozici několik křesel, která byla neustále obsazená. Lidé proto ve velkém postávali u zábradlí, aby se mohli při čekání na ostatní členy rodiny alespoň opřít.

V obchodech platí omezení jednoho zákazníka na 15 metrů čtverečních. Lidé musejí mít zakrytá ústa a nos respirátorem, dodržovat odstupy a před vstupem do prodejen si dezinfikovat ruce. Stravovací zařízení v obchodních centrech mohou prodávat občerstvení jen s sebou, zavřené musejí být dětské koutky či kina.

Autor:
Témata: Firmy a trhy

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!
Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!

40 uživatelů eMimina se pustilo do testování jemného šamponu KIND od značky Mádara, který je vhodný pro miminka už od prvních dnů. Jak si šampon...