Však ta se dnes také počítá do obnovitelných zdrojů, ne? :-D
ani silnice nepotřebujem svět bude propojenej hustou sítí maglevů v tunelech poháněnech z podzemních jaderných elektráren města se zbavěj nekonečnejch dopravních kolapsů a parkovišť naučíme se to od přírody od blbejch termitů a podobný havěti pač nám nic jinýho nezbude
až ta ropa dojde tak pak se budem ptát za kolik kdo vytáhne z šuplíku tu či onu technologii a uvidí se kdo co má k naší smůle my toho moc nemáme takže budem platit jak mourovatý
... ale jenom se nestrachujte, toho se stejně nedožijete. :-D
"Vědci" a úředníci z EU tady porovnávají neporovnatelné.
1/ Samozřejmě, že nádrž plná benzínu má podstatně větší energii než nádrž s vodíkem.
2/ A samozřejmě že na výrobu vodíku se spotřebuje hodně energie.
add 1/ u spalovacího motoru se téměř všchna energie přemění na teplo. Jen malé procento na výkon.
add 2/ je třeba si říci že cena vyrobené energie není vždy stejná. A proto provnávat ekonomickou stránku jen podle spotřebované energie je jako porovnávat hrušky s jablkama. Vodík lze vyrábět i v noci, kdy jedou jaderné elektrárny naprázdno. A tudíž zadarmo, i když se za to platí. Nejdražší proud je ve špičce, kdy např. jezdí nejvíc trolejbusů. 3/teplo vzniká při výrobě oproti teplu u spalovacích motorů, které vzniká za jízdy. To teplo jsou ztráty. Jenže ztráty v případě vodíku by se daly 100% využít.
Takže vodík budoucnost má. Ale muselo by se to řešit komplexně. Od elektrárny přes teplárnu až k výrobci vodíku.
nožná nám LHC dá receptůru čisté nevyčerpatelné energie která změní svět nebo zdokonalíme jaderné štěpení nebo se to s tim vodíkem naučíme nějak jinak ale do té doby povedem války pod vlajkou demokracie o ropu a pak už to bude možná i jedno na co se bude jezdit
ze palivove clanky, spalujici benzin a vzdusny kyslik, jsou temer za dvermi, staci jen deset, nanejvejs patnact let vyzkumu. A kde jsou dnes? Vzdalenejsi nez kdy pred tim. "Zeleni" a ekoteroriste dostali svet a ekonomii do pekneho prusvihu. Vrtule v prirode jsou v podstate k nicemu, slunecni clanky je tez velky prusvih, prilivove elektrarny az na par vyjimek k nicemu, takze zbejva setreni elektrinou a benzinem. Asi proto sviti v noci mesta jako ve dne a v USA se nedostane auto s vykonem pod 110 koni, az na mrnavy Smart.. Kde jsou ty casy kdy stacil Aero minor, Fiat 600, Lloyd 600, Citroen 2CV, VW 1100 etc.
Tam byl snad vždycky, ne? Jako všechny ostatní "alternativní" zdroje... to jen energetičtí fantastové, ekologiští snílci měli vodík za jediné řešení budoucnosti...