Pokud vím, tak mazací tramvaje měla Praha snad už od Křižíka. Když jsem byl malej, většinou po Praze jezdily dřevěný elektriky, ale hlavně měly místo pantografu kladku, posléze uhlíkové sběrače.
A proto bylo třeba mazat dráty. A na to byla mazací tramvaj. Mazaly se hlavně dráty (jestli taky koleje, nevím). Ta mazací tramvaj byla legrační, měla dva "sběrače" a střešní nástavbu. Z ní vyčuhoval tramvaják, který ten mazací sběrač stahoval před křižovatkou.
...nejak mi nejde dohromady "dlouhotrvajici ochrana" (to je jak z reklamy na vlozky) a nasazeni od 5 od rana do pozdnich nocnich hodin...
Jinak je mozna dobre zkusit vybrat tramvaj, ktera na kolejich neskripe a nebo koleje postupne upravovat na typ tramvaje. Myslim, ze v Praze se preklada kazdych pet let...
Nojo, tramvaje uměli vyrábět u Ringhoffera (později Traha Smíchov). Dneska to kupujou od Škodovky, který umějí vyrábět lokomotivy a atomový reaktory. Než se naučí dělat taky tramvaje, bude to asi tak stovku let trvat.
Porsche prostě předvedl, že umí kočkolapy - ale něco užitečného ani náhodou.
Jediná cesta je 14ky, které nejen skřípo, ale taky ničí koleje, poslat do šrotu. Nebo někam, kde tramvaje jezdí jen rovně.
A toho, kdo tuhle hovadnost schválil a nechal zaplatit, do tepláků. Na dlouho...
Při vyšších rychlostech skřípou v zatáčkách i pryžové pneumatiky aut ! I kdyby bylo každé tramvajové kolo na svislých čepech, stále bude mít tendenci jet rovně ! Skřípání způsobují vysoké hodnoty tření v zatáčkách, které má mazání kolejí snížit.
...nedělají téměř žádný hluk a jsou tiché a pohodlné.
Protože tam nevymýšlejí poršácký Extrawürste a podvozek dělají zkušení tramvajáci.
Neboli, jako v "Jáchymovi " : " Nemažete, klepe to" nebo tam mělo být správně : " Nemažete klepeto " ? :-))