"Od 15. prosince budou první dvě lokomotivy Škoda 109E zařazeny ve zkušebním provozu v novém grafikonu Českých drah," uvedla mluvčí Škody Jolana Číhová. Podle ní ujede každá z nových lokomotiv denně kolem 600 kilometrů.
Dodávka má zhruba roční zpoždění, lokomotivy měly začít sloužit v běžném provozu už loni. Podle mluvčího drah Petra Šťáhlavského nyní obě strany jednají o možném uplatnění smluvního penále.
Lokomotiva by měla po dokončení schvalovacího procesu jezdit i v okolních zemích. Na české železnici bude mít lokomotiva řadové označení 380, maximální rychlost je 200 kilometrů v hodině.
Čtěte více: |
"Nová třísystémová čtyřnápravová lokomotiva pro maximální rychlost 200 km/h je nejvýkonnější lokomotivou svého druhu na světě a proto očekáváme zájem o ni i od dalších evropských železničních dopravců," uvedl Josef Bernard, generální ředitel společnosti Škoda Transportation.

Výrobce předpokládá, že České dráhy objednají ještě další stroje této řady. Příští rok dodá dvě obdobné lokomotivy na Slovensko a intenzivně jedná s dalšími zájemci ze střední Evropy.
Čtěte více: |
Podle technického ředitele Vladimíra Malého je podnik nyní schopen vyrábět na jedné lince v nové hale v Plzni 12 lokomotiv ročně. V případě vyšší poptávky má ještě jednu obdobnou linku a dále může vyrábět lokomotivy ve čtyřech dalších sesterských firmách patřících do holdingu.