Neděle 13. října 2024, svátek má Renáta
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Přestřelka v ČT: Takhle se chlap nechová, píše Komersovi Lutonský

Média

  16:15aktualizováno  17:58
PRAHA - Krátce poté, co server Lidovky.cz upozornil na rezignaci Adama Komerse, iniciátora stížnosti redaktorů ČT z minulého týdne, ozvali se jeho kolegové šéfeditor ČT24 František Lutonský a šéf zahraniční redakce Michal Kubal. Takhle se nechová ani chlap, ani manažer, a už vůbec ne novinář, vzkazují Komersovi ve svých dopisech.

František Lutonský foto: www.ceskatelevize.cz

Adam Komers ve svém rezignačním dopise upozornil na spojení PR agentury a vedení ČT24. Je přesvědčen, že takové spojení by mohlo být manipulací s veřejným míněním. Agentura podle něj rozesílala médiím texty Františka Lutonského a Michala Kubala. Naznačil i to, že napojení pracovníků ČT na agenturu mohlo mít dopad na výběr zpráv.

Vlastní iniciativa?

Lutonský v odpovědi připustil, že jeho manželka je v PR agentuře Bison a Rose zaměstnaná, ale tvrdí, že text rozeslala ze své vlastní iniciativy. Jeho verzi potvrzuje i Kubal, který ve vyjádření zaslaném médiím vysvětluje, že se s manželkou Lutonského zná a o přeposlání textu ji požádal sám.

Spolupráci České televize a agentury popřela i mluvčí ČT Alžběta Plívová. "Česká televize nikdy nevyužila služeb žádného soukromého subjektu ve věcech mediální komunikace událostí, které se v posledních dnech odehrávají v redakci zpravodajství. Veškeré tyto aktivity standardně pokrývá úsek Komunikace a marketingu ČT. Článek zmiňovaný Adamem Komersem byl iniciativou Michala Kubala stejně jako způsob, jakým byl distribuován," odpověděla na dotaz serveru Lidovky.cz.

Partner agentury Bison&Rose Vladimír Bystrov připustil, že agentura s ČT spolupracovala od roku 2012, ale šlo prý o zakázku na základě vyhraného výběrového řízení. Česká televize si je ale prý nenajala, aby řešili personální spory. "To je nesmysl. Žádné takové úkoly jsme od České televize nedostali. Kolegyně to zprostředkovala sama, což podle nás není z etického i profesionálního hlediska problém," řekl serveru Lidovky.cz.

Přečtěte si vzkazy v plném znění, které má server Lidovky.cz k dispozici.

Dopis Františka Lutonského a Michala Kubala

Kolego Komersi,

snížil jste se už poněkolikáté k podlému a lidsky nízkému útoku. Rozumím tomu, že jste zoufalý, protože nejste schopen obhájit svoji roli ani motivaci v celé kauze „Daniela Drtinová“, ale ani to vás neopravňuje k ničemu podobnému.  Dokonce vás k tomu neopravňuje ani to, že jsem vás už na začátku kauzy, na které se tak mediálně zviditelňujete, mezi čtyřma očima vyzval, abyste se buď omluvil nám všem a hlavně L. Dolanskému a P. Mrzenovi nebo dokázal všechna vaše tvrzení. Takhle se totiž nechová ani chlap, ani manažer a už vůbec ne novinář.

Ano, moje žena pracuje v PR agentuře a je v kontaktu s mnoha kolegy v ČT. Ano, moje žena je kamarádkou Petra Honzejka z HN. Ano, moje žena mu poslala Michalův text. Zdůrazňuji, že ve svém volném čase a bez objednávky z ČT. Mimochodem, Michalův text měl vyjít už včera a ne dnes, ale HN nechtěly sloužit jako nástroj před zasedáním Rady.

Pokud jde o můj text, ten jsem si dohodl sám (právě kvůli tomu, abych nebyl obviněn ze střetu zájmů). Podotýkám, že k oběma textům vyšly i protinázory Pavlíny Kvapilové a Daniely Drtinové (předpokládám, že to už moje žena nezvládla).

Dál vysvětlovat nemá cenu. Podotýkám, že i můj bratr Petr pracuje v PR agentuře. Škoda, že jste takhle neargumentoval včera. Zrovna včera vám totiž exkluzivně nabídl anketu Místo pro život a vy jste ji jako první odvysílal bez jakékoliv zmínky, že jde o spolupráci s PR expertem a s PR agenturou. Je mi líto, ale celou vaši argumentaci proto považuju za ubohou a už jen tím včerejším případem jste se dle mého hrubě provinil proti Kodexu České televize.

A aby nebylo pochyb o mé integritě… Jen pro příklad přidávám případ z poslední doby, kdy jsem odmítl zasahovat do rozhodování editorů, když se jednalo o klienta mé ženy. Zveřejňuji se souhlasem J.Zouly:

"From: Lutonský František 
Sent: Tuesday, November 05, 2013 12:55 PM
To: Zoula Jaroslav ext.
Subject: Re: ?

Dobrý den, Jardo, se vší zodpovědností říkám, že moje žena pracuje pro Telefoniku, takže jsem v potenciálním  střetu zájmů. Vezměte tohle téma a email a nabidnete ho H.Lajcakovi nebo H. Ciznerovi, ať se rozhodnou podle svého uvážení. Jinak díky moc za tip a za pochopení.

f

Odeslané z telefonu HTC

----- Reply message -----
Od: "Zoula Jaroslav ext." <
Jaroslav.Zoula@czech-tv.cz>
Komu: "Lutonský František" <
Frantisek.Lutonsky@czech-tv.cz>
Předmět: ?
Datum: út, 11. 5, 2013 12:49
Dobrý den, 
Františku, pokud to už bylo (v UK např.), tak jako bych nic neřekl, ale nechcete se v kontinuálu při případném dalším řešení prodeje Telefónicy věnovat bezpečnostní stránce celé věci? Tenhle operátor spravuje linky českých bezpečnostních složek (zatím asi vše ok), ovšem pro pana Kellnera je to nejspíš byznys jako každý jiný a kdo mu bude moc zabránit v tom, aby tohoto operátora v budoucnu neprodal třeba do ruských nebo čínských rukou? 
Dlouhodobé problémy s Huawei jsou nejlepším dokladem toho, kam to může vést (jinými slovy – to bychom tu rovnou mohli vyvěsit čínskou vlajku).
J"

Dopis Michala Kubala:

Vážené kolegyně, vážení kolegové, Adame,

nikdy jsem nepotřeboval, aby mé texty redigovaly PR agentury. Ve světě, kde dochází k mediálním denunciačním kampaním řízenými zvenčí, nežiju, ani žít nechci. Že Tě napadají takové konstrukce, mě mrzí – svědčí to ale především o Tobě.

Je mi velmi líto, že po České televizi napadáš integritu dalších dvou médií. Tištění příspěvků dodaných vlivovými agenturami je proti zásadám HN i MfD. Kolegové z uvedených médií rádi dosvědčí, že můj text i text Františka Lutonského se k nim nedostal cestou, kterou Ty tak sugestivně popisuješ.

Pravda je mnohem jednodušší – prostě požádal jsem svou známou, jestli by její kamarád neotiskl můj komentář. Omluva všem nezúčastněným, tak vážná obvinění jsem ale nemohl nechat bez reakce.

Hezký den, Michal Kubal

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!