Sobota 27. listopadu 2021, svátek má Xenie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Pro výrobce nealko nápojů letos začala sezona o měsíc dříve

Ekonomika

  12:01
PRAHA - Prodeje nealkoholických nápojů letos v květnu dosahovaly podle výrobců rekordních hodnot. Během teplých dní se prodeje zvyšují o desítky procent, počasí je tak jedním z hlavních faktorů, které prodeje ovlivňují. Pokud teplo přetrvá, měl by být letošní rok úspěšný, vyplývá z ankety mezi výrobci.
Limonáda z rybízovo - jahodového sirupu

Limonáda z rybízovo - jahodového sirupu foto: Smart Press/Jezte česky

Svaz výrobců nealkoholických nápojů má zatím stejně jako Český statistický úřad oficiální údaje o spotřebě z předloňska. Podle nich se trh s minerálními vodami a nealkoholickými nápoji tehdy meziročně snížil o 0,8 procenta na 247,8 litru na obyvatele. Nedosahuje tak hodnot z minulého desetiletí, kdy se spotřeba blížila 300 litrům na obyvatele.

V teplých dnech podle ředitele strategického marketingu Karlovarských minerálních vod Ondřeje Postránského logicky roste zájem o nealkoholické nápoje a proti mimosezónnímu období může být až dvojnásobný. „Zatím se situace vyvíjí obdobně jako v loňském velmi příznivém létě s vysokými teplotami,“ uvedl Postránecký. Firma letos v létě plánuje spustit prodeje Mattoni s příchutí melounu, čerstvou novinkou je podle něj citrusová Mattoni Cedrata.

„Během teplých dnů se prodeje zvyšují v řádu desítek procent. Největší růst zaznamenáváme u pramenité vody Rajec a u čepovaných nápojů, kde vévodí Kofola následovaná malinovkou a oranžádou od Top Topicu,“ dodala mluvčí Kofoly Jarka Musilová. V letošním roce začala podle ní letní sezona o měsíc dříve. „Květnové prodeje dosahovaly rekordních hodnot. Prodej čepovaných nápojů dokonce v dubnu a květnu narostl až o třetinu. Podíl čepovaných nápojů na celkovém prodeji je v letošním roce vyšší, než byl v roce 2016 nebo 2017,“ uvedla. Firma má jako novinku čepovanou variantu Vinea Frizzante s chutí hroznů.

Dřívější start letní pitné sezóny potvrzuje také PepsiCo. „Teplejší počasí se pozitivně promítlo do našich prodejů vod už v dubnu a květnu, ve srovnání s loňskem narostly například prodeje naší pramenité vody Toma téměř o 20 procent,“ řekl manažer značky Michal Vávřil. PepsiCo letos na českém trhu uvedlo například bezkalorickou Pepsi s příchutí višně nebo limonádu Lemon Lemon s příchutí citrónu.

Autor:

ANALÝZA: Případ Kenosha. Média si napsala vlastní verzi

Premium Půlka Ameriky si udělala z Kylea Rittenhouse, jenž zastřelil dva lidi, vzorovou karikaturu bílého rasisty s puškou, a...

Pět nejčastějších chyb, které Češi dělají v penzijním spoření

Premium Ve starém „penzijku“ si na důchod spoří více než tři miliony Čechů a v nových fondech už přes 1,3 milionu lidí. Stát...

Strach se do lidí pouští jako jed. Horší než covid je hysterie, říká herec Dušek

Premium Je hercem, režisérem, scenáristou, moderátorem. Renesančního ducha zřejmě Jaroslav Dušek zdědil po svém rodu s modrou...

Mohlo by vás zajímat