Tato částka pokrývá například účty za mytí vozovky a kachlíků na stěnách, svícení či platy zaměstnanců velínu. Odhadované náklady se vztahují na roční zkušební provoz pro období od září 2015 do září letošního roku.
Přesná čísla: Blanka ušetřila řidičům 290 let čekání v kolonách. Komu uškodila?![]() |
„Po jeho vyhodnocení ve čtvrtém čtvrtletí roku 2016 budou k dispozici skutečné náklady ročního zkušebního provozu,“ řekla pro Lidovky.cz Zdena Javornická, zástupkyně ředitele magistrátu pro oblast financí. Číslo pro trasu mezi Malovankou a Pelc Tyrolkou se budou ještě upřesňovat. Finální vyúčtování by mělo být hotové v lednu.
Nejdelší městský tunel v Evropě ve svém prvním roce vyšel na bezmála 33 milionů korun měsíčně. Politici z vedení města slibují, že náklady budou v budoucnu nižší.
KDE JE LÍP A KDE HŮŘPrůměrný denní průjezd aut na vybraných místech. První číslo je z jara 2015, druhé z června 2016.
Zdroj: Satra/TSK |
„Zkušební provoz je vzhledem k většímu počtu kontrol a dolaďování drobných problémů vždy dražší,“ uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Náklady na konkrétní položky rozebírat nechtěl. Jisté je, že za energie – tedy za svícení či elektřinu pro infotabule – zaplatí město ročně 50 milionů.
Právě osvětlení je v komplexu Blanka velmi výrazné. Když řidič následně vjede do navazujícího Strahovského tunelu, má pocit, že se ponořil do tmy. V rámci vyhodnocování tak zřejmě padne i otázka, zda nesáhnout ke zmírnění intenzity svícení.
„Zvažujeme, že na dílo z hlediska peněz zpětně nahlédneme. Minulost nezavíráme za dveře. Máme například memorandum s ČVUT a jeho lidé můžou poukázat na to, zda jsou některé položky stavby ospravedlnitelné, či nikoliv. Ale je to tak, že když někdo navrhl pro tunel více světel, nabídl tím větší bezpečnostní kvalitu, než požadují normy a město si řeklo, že vyšší kvalita je pro něj důležitá. On navýšil standard. Trestat můžete někoho, kdo neplní normy,“ říkal radní Dolínek už v říjnu loňského roku.
Komplexem, který tvoří tři různé tunely, zatím projelo 30 milionů aut. V nejvytíženějších dnech absolvovalo tuto podzemní cestu až 72 tisíc vozů.