Úředníci hlavního města podle zjištění serveru Lidovky.cz ještě ani nezačali vybírat provozovatele parkovacích domů. Nejde přitom o zanedbatelné prostory. Do dvou několikapatrových prostor může zaparkovat v součtu až 1200 automobilů. Vzhledem k blízkosti centra můžou sloužit návštěvníkům metropole, lidem dojíždějícím za prací nebo fanouškům, kteří přijedou vozem na zápas fotbalové Sparty.
Stavebně jsou prostory dávno hotové – ostatně počítalo se s tím, že garáže na Letné (850 míst) a Prašném Mostě (350 míst) otevřou zároveň s tunelovým komplexem Blanka. Ten slouží už od 19. září 2015, zpoždění je tedy více než roční. U parkovišť údajně zbývá dokončit a dodat některé technologie – na což se město odvolávalo už letos na jaře – ale hlavně vybrat subjekt, který je bude provozovat. Ani to se za rok nepodařilo.
Přesná čísla: Blanka ušetřila řidičům 290 let čekání v kolonách. Komu uškodila? |
„Probíhá příprava podkladů pro výběr provozovatele. Finální technologické a provozní nastavení je nezbytné provádět již za jeho aktivní účasti, proto předpokládáme zahájení provozu podzemních parkovišť pravděpodobně na začátku roku 2017,“ uvedl mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.
Vedení města nejprve počítalo právě se soutěží na provozovatele. Následně své rozhodnutí změnilo s tím, že by to mohlo trvat nepříjemně dlouho, jak to u tendrů bývá. Mluvilo se o tom, že garáže převezme městská firma Technická správa komunikací. To už neplatí a magistrátní úředníci připravují tendr.
PLYN: VJEZD ZAKÁZÁN
|
Pro politiky je to nepříjemná věc, kterou jim připomnělo nedávné výročí otevření tunelu Blanka. Stručná rekapitulace říká, že nejprve posunuli otevření na březen, pak na 1. červenec. Pak z toho byl podzim a nyní až začátek příštího roku.
Náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) řekl, že k tématu „prokletých“ garáží má v tomto týdnu další poradu. „Tlačíme to, co to jde. Chceme nastavit jasný harmonogram,“ řekl Dolínek.
Nová parkovací místa vyhlíží zejména na Letné, kde se ve starší zástavbě hledá místo opravdu těžko. I navzdory tomu, že tam už řadu let fungují takzvané modré zóny, které by měly zaručovat parkování v podstatě jen místním lidem.
Z 850 plánovaných míst v letenských garážích - nacházejících se v těsné blízkosti stadionu Sparty - by mělo 319 připadnout rezidentům. Cena by se měla vejít pod tisíc korun za měsíc. Zbylé „chlívečky“ si rozeberou pracovníci z přilehlých úřadů a návštěvníci.
„Odkládání termínu otevření garáží nás vůbec netěší, neboť poptávka pro parkování je především na Letné velmi vysoká. Garáže mají potenciál uvolnit tlak na rezidenční ulice Prahy 7. Pevně doufám, že avizovaný termín otevření je již definitivní a budeme brzy moci oficiálně nabízet místa k pronájmu našim rezidentům,“ uvedl místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský (SZ).
Menší z garáží se nachází na Prašném Mostě, což je místo v docházkové vzdálenosti od Pražského Hradu, ministerstva obrany či obytné části Dejvic. Nových míst tam bude 350.
Tamní parkoviště by mělo sloužit návštěvníků centra města, dojíždějícím či úředníkům z resortu obrany či lidem ze Správy Pražského hradu.