Čtvrtek 18. srpna 2022, svátek má Helena
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Covid 19

Za krize jsme zavedli volné pátky, pak ale bylo těžké některé lidi dostat v tyto dny zpět, říká Šlachta z Bosche

Reprezentant skupiny Bosch pro Česko a Slovensko Milan Šlachta. | foto: Jakub StadlerMAFRA

Premium Rozhovor
PROJEKT RESTART - Firma Bosch překonala loňský lockdown i díky tomu, že zaměstnanci byli ochotni si přechodně snížit platy. Nyní už covid problémem není – na rozdíl od chystané emisní normy Euro 7. Pokud bude nastavena nešťastně, může vytlačit z trhu spalovací motor už za čtyři roky, říká v rozhovoru pro Lidovky.cz reprezentant společností skupiny Bosch v Česku a na Slovensku Milan Šlachta.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Vyzkoušet první měsíc za 1 Kč

Lidovky.cz: Co nyní chystá Bosch na pozadí pozvolného rozvolňování ekonomiky? Bude nějaký restart?
Myslím, že restart máme za sebou. Automobilový průmysl, který je naším klíčovým odběratelem, se vrátil na svá čísla a v podstatě žije opět tématy, která byla aktuální před pandemií. A k těm patří postupující elektrifikace, nová emisní norma Euro 7 a podobně. Pandemie jako taková nyní není pro náš segment klíčová. Na rozdíl od zmíněné evropské normy, která by měla být schválena tento rok a účinná od roku 2025. Uplynulý rok jsme zvládli dobře. Máme i divize, jež nemají tolik společného s automotive – třeba spotřební zboží. Tato divize díky tomu, že jsme strategii postavili na online obchodu, krizi nepocítila. Naopak, zvládla rok 2020 lépe než ten předchozí.

JAKÉ BUDE ČESKO PO COVIDU?

  • Rozhovory s osobnostmi
  • Nové příběhy
  • Nové vize
Restart.

DALŠÍ DÍLY SERIÁLU NAJDETE ZDE

Lidovky.cz: Čím je klíčová norma Euro 7?
Pokud bude nastavena nešťastně, může nepřímo vytlačit spalovací motor z trhu už za ty čtyři roky. Což nás samozřejmě znepokojuje. Nejen Bosch, tedy naši mateřskou firmu, ale i mě jako zástupce zaměstnanců v České republice, kterých je osm tisíc, zhruba 3,5 tisíce v závodě v Českých Budějovicích a 4,5 tisíce v Jihlavě. A těch osm tisíc lidí pracuje na komponentech pro spalovací motory. Takže Euro 7 je pro nás zásadní.

Lidovky.cz? Použil jste slova „nastavena nešťastně“. Co tím myslíte?
První návrh Euro 7 byl radikální v tom, že vyžadoval plnění skoro nulové emisní normy CO2 po celou dobu ve všech jízdních režimech. Spalovací motor, který dodržení normy bude hravě zvládat na dálnici nebo po dvacetikilometrové jízdě, to nebude zvládat při desetistupňovém mraze. Anebo při jízdě do kopce s vozíkem. Samozřejmě si můžeme říci, dobře, pojďme to vyřešit, upravme motor tak, že stanovené limity, to extrémně minimální množství CO2, dodrží i při minus deseti. Kdyby to šlo, byl by to už opravdu hodně složitý a velice drahý stroj. A kdo si takové auto koupí?

Tento text je součástí prémiového obsahu pro předplatitele

Dočtěte článek až do konce

Jako člen navíc:

  • Máte k dispozici více jak 30 000 prémiových textů na Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Získáte přístup ke všem našim novinám a časopisům online a zdarma
  • Přednostně pořídíte vstupenky na koncerty v síti Ticketportal a mnohem více
Máte už aktivní předplatné? Přihlásit se

Porucha imunity je první známka, že je v našem životě něco špatně, říká lékařka

Premium Lidí s poruchami imunity přibývá. Příčinou je často špatný životní styl, což vede k vážným nemocem, třeba k rakovině....

Bude hůř. Považuji za férové sdělit to divákům předem, přiznal šéf ČT

Premium Inflace, energie, válka na Ukrajině a k tomu nízké koncesionářské poplatky. Současná situace postihla i Českou...

První díl rozhovoru s Shopaholicadel: Práci neseženu, každý den můžu umřít!

Premium Rozhovorům se dlouho úspěšně vyhýbala, nyní ale udělala výjimku a Expresu poskytla exkluzivní sondu do své duše....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Mohlo by vás zajímat