Čtvrtek 28. října 2021, Den vzniku samostatného československého státu
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Sexistické prasátečko poputuje do nočního klubu

Ekonomika

  9:42
BRNO - Billboard s nahou dívkou lákající k návštěvě brněnského nočního klubu zvítězil v soutěži o sexistické prasátečko. To je určeno autorům nejsexističtější reklamy využívající ženské tělo a nahotu.

Billboard, který zvítězil v soutěži o sexistické prasátečko. foto: Tomáš Hájek, Lidové noviny

Billboard stojí přímo před sídlem klubu v brněnském Belvederu. Účastníci ankety pořádané brněnským hnutím Nesehnutí je na bodové stupnici ocenili 9,5 body z deseti možných.

Organizátorky chtěly předat cenu přímo včera při vyhlašování, majitele klubu se jim ale nepodařilo zastihnout. Malá soška ošklivého prasátka tak na vítěze čeká u pořadatelů.

Urážejí ženy, zneužívají nahotu, tvrdí organizátoři

Lidé procházející včera kolem Belvederu se nad reklamou příliš nepozastavovali. "Co jiného by mělo lákat do erotického klubu?" ptal se mladší muž. Důchodkyně vracející se ze sousedního parku Lužánky poznamenala, že jí billboard vadí. "Ale ještě víc mi vadí ten klub jako celek, když byl Belveder normální hotel, bylo to lepší," dodala.

Snahou organizátorů je podle jejich slov upozornit, že některé reklamy mohou urážet, aniž si to třeba propagovaní uvědomují.

Mezi dvěma desítkami kandidátů byl třeba billboard brněnského autobazaru se starší ženou ve spodním prádle, pod níž stál nápis Nebojte se ojetých vozů od nás. Další reklama, lákající klienty do nožířství, hlásala: U nás nabroušené... přeřízne vše. Dokreslovala ji ležící postava nahé ženy.

V soutěži chtějí pořadatelé pokračovat

Kristýna Pešáková z hnutí Nesehnutí zdůrazňuje, že v sexistických reklamách je prý žena redukovaná na pouhé tělo, což upevňuje stereotypy o společenských rolích a schopnostech mužů a žen.

"Za sexistické považujeme např. názory, že žena nemůže být schopnou političkou či pilotkou Formule 1 a muž zase dobrým otcem či někým, kdo ovládá domácí práce. Tím, že se u nás o sexistické reklamě moc nediskutuje, firmy dle mého názoru ani nenapadne, že je v jejich reklamě nějaký problém," uvedla již dříve Pešáková.

V soutěži hodlají pořadatelé pokračovat i v dalších letech, již nyní shromažďují náměty.

Autoři: ,

Otužování podle Wima Hofa je nebezpečné. Hrozí zástava, říká kardiolog Táborský

Premium Otužování je nejlepší prevence proti těžkému průběhu nemoci covid-19. Lidé mají větší šanci, že neskončí v nemocnici,...

Dětem, kterým pomáháte moc, mozek nepracuje správně, říká speciální pedagožka

Premium „Kdybychom k dětem v batolecím a předškolním věku přistupovali v některých oblastech víc ,postaru‘, měli bychom méně...

Váš syn bude žít jen pár týdnů. Zpověď matky zesnulého hokejisty Buchtely

Premium Přežít své dítě. Pro každého rodiče ta nejhorší představa. Teprve dvacetiletý hokejista Ondřej Buchtela zemřel loni v...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Mohlo by vás zajímat