130 let
Nový superb vypadá ve skutečnosti lépe než na fotkách. A je o mnoho přitažlivěji než jeho předchůdce.

Nový superb vypadá ve skutečnosti lépe než na fotkách. A je o mnoho přitažlivěji než jeho předchůdce. | foto: Foto: Škoda Auto

Škoda Superb: Jak je spolehlivá podle statistik?

  •   9:45
Statistiky poruchovosti TÜV jsou motoristy pozorně sledovány. Vždy koncem roku vydávaný TÜV Report dostává prostor také na Autowebu. Poslední přehled server přinesl 20.12.2010, kde se více věnuje také škodovkám.

Zájemci o domácí značku zde nalezli informace o modelech Felicia, Fabia, Octavia a poprvé i Roomster. Ten figuruje pouze mezi nejmladšími vozy ve stáří 2-3 roky a to mezi podprůměrně spolehlivými na 81. místě ze 128 hodnocených. Tohoto výsledku dosáhl s průměrem 5,9 % vážných závad (průměr všech vozidel tohoto stáří je přitom 5,5%).

V tabulkách chyběl model Škoda Superb, kterého se v loňském roce nedostavil k technické prohlídce předepsaný minimální počet kusů. K zařazení do statistik je totiž předepsáno minimum 10 000 vozidel od daného modelu. Autowebu se ale i tak podařilo potřebná data získat a největší škodovku si pomyslně zařadit do žebříčků. Jak si tedy vedl Superb první generace?​

Mezi nejmladšími automobily dosáhl výsledku 6,08 % závad, což jej řadí do podprůměru. Konkrétně na 94. místo za Mercedes třídy E a před dvojici VW Fox a Hyundai Tucson. Ze škodovek ve stáří 2-3 roky je nejhorší.

Více k tématu najdete na www.autoweb.cz



V hodnocení 4-5 let starých vozidel se Škoda Superb řadí na 56. pozici za 9,58 % závad. To je průměrný výsledek. Výsledky máme ještě pro kategorii automobilů ve stáří 6-7 let. Zde se Škoda Superb blýskla výsledkem 11,44 % vážných poruch. To znamená již 17. místo, a Suberb tak najdeme mezi nejspolehlivějšími automobily.

Konkrétně za Volkswagenem Golf a před Audi A3 či Fordem Fiesta. Průměr této věkové skupiny přitom činí 16,7 % poruch. Zajímavé je, že příbuzný Volkswagen Passat je v tabulce až na 40. pozici se 14,9 % závad.

Špatné jsou prý brzdy i světla
A co technici TÜV nejčastěji Škodě Superb vytýkají? Jednoznačně je to účinnost brzd, stav brzdových hadic, řízení a světel. Právě světla jsou nejčastějším problémem obecně všech vozů (bez rozdílu značek) přijíždějících ke kontrole. Je to zarážející, protože právě světla si řidič dokáže zkontrolovat sám.

Mnohdy ale motoristé přijíždějí k prohlídce s nefunkčním osvětlením registrační značky, se špatně seřízenými světlomety nebo nefunkčním koncovým světlem. Objevují se také automobily s poškozenými mlhovkami či směrovkami. Vyjma seřízení světel přitom jde o jasně viditelné závady.

Autoři: Lidovky.cz
  • Vybrali jsme pro Vás