Vyplývá to z analýzy společnosti Česká distribuční, která monitorovala letákové slevové akce sportovních řetězců Hervis, Sportisimo a Intersport.
Lidé nákupy více plánují podle slevových akcí
"Obchodníci už akční nabídky zařazují i před hlavní sezonou nebo s jejím začátkem a nikoli až po ní, jak bývalo dříve zvykem. Lidé svoje nákupy více plánují a volí čas i místo nákupu právě podle konkrétních slevových akcí," sdělila obchodní ředitelka České distribuční Michala Malčikovová.
ČTĚTE TAKÉ: |
Například potřeby pro koupání a potápění lze nyní pořídit v průměru s 35procentní slevou a u sportovního náčiní průměrná sleva činí 32 procent. "Rekordmanem v kategorii sportovního náčiní je set trampolíny s ochrannou sítí, kterou lze koupit se slevou 4600 korun, a ušetřit tak 40 procent z původní ceny," podotkla Malčikovová.
Desetinu zlevněného zboží tvoří turistické vybavení
Více než desetinu všeho zlevněného zboží v akčních letácích sportovních řetězců tvoří campingové a turistické vybavení. "Kompletní turistické vybavení zahrnující stan, spací pytel, karimatku, batoh, teleskopické hole a outdoorovou obuv by turista před slevou pořídil za 13.385 korun. Pokud si ale zákazník vybere nejvýhodnější slevy v různých sportovních řetězcích, zaplatí dohromady 7794 korun a ušetří přes 5500 korun," podotkla Malčikovová.