Pohon vozidel na zemní plyn měl být důležitou součástí dekarbonizace dopravy. Automobilky hlavně v předchozí dekádě přicházely v Evropě s řadou modelů a vlády nabízely různé formy zvýhodnění. V Česku šlo o nižší spotřební a odpuštěnou silniční daň a levnější dálniční známku. Zájemce lákaly hlavně nižší provozní náklady i ekologický aspekt. Nyní je ale jasné, že pohon ztratil své místo na trhu a zcela jej vytlačila elektrifikace a vedle ní i vytrvalé LPG, tedy zkapalněný ropný plyn. CNG na českém trhu už roky paběrkuje a má jen promile trhu.
Škoda v dubnu vyrobila poslední plynovou Octavii, v březnu sjely z pásu poslední plynové verze Kamiqu a u modelu Scala to bylo v lednu. Značka, stejně jako celý koncern Volkswagen, na tento pohon dříve sázela. Byl k dostání u řady modelů od malého Citigo po Octavii.