Naozaj je to zložité , páni železničiari ?
A odkontrolavať . strestať desaťtisíce kamioňákov či dodržujú predpísané prestavky na odpočinok nie je problém ? Dokonca aj nenecký policati si zgustnú na českom kamionistovi , ked nechrápe na parkovisku predpísaný čas !
A pre vás je problém skontrolovať tých vašich cca 1000 rušňovodičov !
Vám naozaj nevadí , že hazardujete denne zo zdravím a životmi tisícov ludí ?
Možno by asi pomohlo , kedy vás povyhadzovali na ulicu a šup s vami na pracák !
urcite ne, je snadne svalit financni upadek zeleznic na strojvudce , jestli nekdo svindluje tak jsou to leda tak lidovudci
Za všetkým je teraz naozaj z 90% ľudský faktor !
Muselo zahynout několik lidí aby se veřejně začalo řešit to, co je neveřejně dávno známé. Především vedení té asociace strojvůdců by mělo OKAMŽITĚ odstoupit. Nechci jezdit s unaveným řidičem co skáče z vlaku jednoho dopravce do vlaku jiného a ve chvíli katastrofy zrovna volá manželce, že přijde zase pozdě.
No musím s Vámi, ač nerad souhlasit. Ministr dopravy rozhodl o zavedení ETCS a úpravě režimu na dráze. To ovšem měla chtít především ta organizace jakožto odborová a stavovská organizace těch, kteří vlaky řídí. Pokud tedy nechtěla vypadat jako banda šmejdů. No, tak teď tak vypadá. Třeba strojvůdci tohle pochopí a ukážou, že jim na bezpečnosti cestujících, které vozí a za berou ty peníze, záleží víc, než dopravcům, kteří je zaměstnávají. ČD životy cestujících nestojí za to, aby na některých tratích udělali alespoň minimální bezpečnostní opatření, viz ten motorák.
Je složité sebrat jim licenci. To souhlasím. Obzvláště složité to pak je, když se problém, o kterém se obecně ví dlouhá léta, nikdo za celou dobu ani nepokusil řešit, včetně posledních dvou volebních období ...
Strojvedoucí - cvičené opice. Kam mu nevedou koleje, tam nepojede. A stejně se nejsou schopni se řídit jednoduchými pravidly. Ještě, že nejsou řidiči autobusů apod.
Podstate máte pravdu , cvičené opice. Ale nezodpovedné arogantné cvičené opice !
Normálny človek keď vidí červenú na semafore / na každom semafore/ si povie Stoj , ďalej ťa čaká iba smrť ! Ale tie opice si to nepovedia ....
...a lékaři švindlují se službami, protože, by to podle zákona nešlo a mnoho nemocnic by nezajistilo noční služby...a tak dále to funguje v každém oboru, kam se podíváme ... jenom manažerů, politoligů, a zejména politiků je tolik, že už nestačí trafiky...ale těch hloupých řečí plná média...
Švindluje se všude, kde je ke švindlům prostor, tj. zejména tam, kde zastydl komunismus. Ve zdravotnictví jde o platby z pojištění a u železnice je to státní monopol.
Za projetí návěstidla na stůj byly citelné postihy! Existuje taky předzvěst, dal bych na mašinu dva lidi a vymalováno! To nikoho nenapadlo, jen se vedou hloupý kecy!
To tu bylo za komunismu a bylo to zrušeno při zavedení autobloku, tlačítka pozornosti, apod. Cesta zpět. Je třeba vylepšit technické zabezpečení, o kterém nám všichni, včetně drážního úřadu lhali, že je dokonalé. Jak se zdá, ETCS je na úrovni poněkud vyšší, než náš současný binec.
Milý pane Pavec. Projetí návěštidla signalizující stůj není, jak nakonec v článku zazní z úst šéfa Drážního úřadu žádná fatální chyba. Ano, nám motoristům je zcela nepochopitelné, že na železnici se jezdí zcela legálně na červenou a to i bez jakéhokoliv pokynu. Pokud to jejich hlavouni přiznají pak dodají jen za určitých podmínek, ale které to jsou Vám nikdy neprozradí. No myslet si, že fíra jedoucí po neosvětlené trati v noci má jet tzv. na dohled je dost velká pitomost. Vlak má obrovskou setrvačnost, takže ta rychlost by musela být tak 3 km/hod.
Jézusmarjájózef. Projetí červené je dovoleno
a, u oddílového návěstidla autobloku, nutné je zastavit a posléze pokračovat v jízdě dle rozhledu takovou rychlostí aby bylo možné zastavit před překážkou
b, u vjezdového nebo odjezdového návěstidla pokud současně bliká bílé světlo.
Hnací vozidla mají velmi silné reflektory, které se používají při jízdě podle rozhledu.
Hloupé žvásty ouředníka. Lidským chybám se dá účinně bránit vyspělým systémem, který může vyhodnocovat a hlásit operátorovi nebezpečné stavy. K tomu by bylo nutné vytvořit pro železnici jednodušší obdobu řízení letového provozu. Technicky nic moc složitého ani drahého. Mohlo to být už dávno. To by však na klíčových místech nesměly sedět takové nuly jako Kolář.
ETCS ? ... který mají zavést a nedostali se ani tak daleko jako Slováci, kteří ho už provozují od roku 2010 ?
Čas na schopnějšího šéfa drážního úřadu. Zejména pokud nechápe, že od eliminace projetí na červenu je tu technika, takže tento argument je za současné situace spíš sebeobžaloba. Pokud švindlují a ví to, měl navrhnout řešení. Před nehodami.
Projetí na červenou je na železnici legální. Nám motoristům zůstává rozum stát.