kdo za to může!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Taky jejich výnosy jim asi umožňují dělat práci nic moc.
http://www.osel.cz/index.php?clanek=4202" target="_blank" rel="nofollow">http://www.osel.cz/index.php?clanek=4202
Jsme přece dost bohatí na to, abychom si platili Temelín na zimu a fotovoltaiku s vrtulemi na léto a na dny.....
Nebo nejsme?
Kontrukteri a investori hledaji kompromisy. Pochopitelne lze i za tepleho pocasi pomoci vetsichnebo vetsiho poctu chladicich vezi udrzet stejny vykon, ale lze tyto investice amortizovat? Kolik tak teplych dni v roce je? 10 - 20! Kolik hodin v techto dnech je tato teplota dosazena? Asi tak 8 (v noci se ochladi)! Takze se jedna o asi max. 160 hodin snizeneho vykonu z roku, ktery ma ca.8800 hodin! to jsou zaoktroulene 2% doby, kdy je vykon snizeno o asi 1%. Prepocteno na cely rok je to "ztrata" ca. 0.018% (doufam, ze jsem neudelal chybu). Ztrata tak zanedbatelna, ze jakakoliv investice navic stoji mimo diskuzi. Ztrata o ktere se ani nevyplati psat. Vzdyt jen jeden den poruchy, nebo udrzby elektrartny zpusobi vice jat desetinasobnou ztratu.
než bylo původně plánováno - díky perfektní práci škodováckých techniků.