Uvedl to německý autoklub ADAC. Německo je přitom největším zdrojem ojetin dovážených do Česka.
|
"Lidé se domnívají, že stáčení tachometrů je ryze českým fenoménem a dovážejí si neprověřená ojetá vozidla z Německa. Navíc si často neprověří nejen historii, ale ani původ vozidla a spoléhají na tvrzení dovozce. V České republice jsou pak často legalizovaná odcizená a předělaná vozidla z celé Evropy," uvedl Martin Pajer ze společnosti Cebia, která se zabývá zkoumáním původu vozidel.
K vozidlu často chybí servisní záznamy
Stáčení tachometrů je v Německu trestným činem. "Přesto se ukazuje, že je i v Německu velkým problémem a samotné legislativní opatření ho nevyřeší. V praxi je totiž velmi obtížné stočení dokázat konkrétní osobě, obzvlášť pokud chybí servisní záznamy k vozidlu nebo jsou rovněž zfalšovány," dodal Pajer. V Česku za změnu počtu ujetých kilometrů ve vozidle trestněprávní postih nehrozí.