Uplynulý víkend se v největší ekonomice světa USA nesl ve znamení Dne díkuvzdání. Prodloužené volno Američané tradičně využívají na brouzdání mezi regály, hledání slev a nakupování vánočních dárků. Letos zažily maloobchody opravdové žně.
Národní maloobchodní federace uvedla, že množství utracených peněz v obchodech vzrostlo meziročně o impozantních 6,4 procenta na průměrných 365,64 dolaru na osobu. Zajímavé je, že až třetina peněz byla utracena na internetu, což je nejvyšší poměr v historii. Údaje Coremetrics dokonce odhalily, že v pondělí po návratu do pracovního týdne se objem online prodejů v USA zvýšil meziročně až o 19 procent.
Podle uvedených údajů je jasné, že důvěra amerických domácností prudce roste, a to i navzdory relativně vysoké nezaměstnanosti. Větší nákupy jsou potěšující nejenom pro USA samé, ale i pro Evropu a Asii.
Spojené státy jsou totiž čistým importérem zboží. Očekává se, že podniky vygenerují v posledním čtvrtletí relativně vysoké zisky, což je příznivé pro jejich akcie a dluhopisy. Silné maloobchodní prodeje pomáhají taktéž cenám komodit, protože se dá předpokládat růst jejich spotřeby.