Skutečnou příčinou současné situace je NEPOVĚŠENÍ ZELENÝCH NA VĚTRNÍKY!
Právě jejich sabotáže výstavby a oprav dálnic stojí za současnou tristní situací. Dálnice ja PĚTKRÁT bezpečnější, než silnice 1 třídy...
Jelo 5km za mnou audi a nepředjíždělo ani, když jsem v místech, kde jsou na silnici 10 cm propadliny a vlnovky, jel podle značky 50 km. Byl to mladý Rakušan.
Češi jezdí v automobilech 21 století na ulicich/dalnicich 19./20. století. I když vlastně na dálnice 20. století západních zemí nemáme. Jezdím 5 let pravidelně Brno-Praha a většina trasy je celou tuto dobu zúžená a na uzavřených plochách nikdo většinou nepracuje.
V civilizovaných zemích, kde dokonce tolerují alkohol u řidičů a jezdí se autama mnohem víc, je mnohem méně úmrtí na silnicích. V rozvojových zemích, jako např v Indii, kde si málokdo může dovolit auto, je úmrtí na silnicích mnohonásobně víc. Češi holt patří do té druhé skupiny.
V čem, prosím, spočívají snahy policistů a partnerů? V jejich neviditelnosti?
Uzavírky za to nemohou. Jen nezodpovědnost mnohých řidičů, jejich přehnané sebevědomí, malá prevence z médií, neviditelnost policie u nebezpečných úseků, uzavírek a samozřejmě začátek je v autoškolách i u komisařů. Řidičák není nárokový.
Uzavírky ne, ale ouřednictvo, které je má na starost/pod palcem, když o uzavírce dozvíte na poslední možné odbočce/křižovatce před ní. O uzávěrkách na hlavních silnicích by měly být informace daleko před nimi, neškodilo by to ani v médiích - veřejnoprávních.
"Dokument počítal s tím, že v letošním roce nezemře při haváriích více než 362 osob."
Experti to holt blbě naplánovali. A nejspíš i zapomněli instruovat policajty, aby neblbli s "akcemi", nebuzerovali náhodně (kamaráda zastavili proto, že se jim zdálo, že podezřele dodržuje všechna nařízení), ale byli tam, kde se nehody stávají a buzerovali ty, kdo předpisy (byť často blbé, nebo omezení blbě umístěné) překračují. Čímž nemám na mysli, mít radar těsně za označením obec, ještě v polích.
A spousta uzavírek, zhusta nekoordinovaných , taky hraje svou roli.
V létě jsem najel něco přes dva tisíce km po Kanadě a potkal jsem 4 policisty, 3 prováděli nějako akci měření rychlosti a jeden byl jinde. Po Německu také občas policii potkáte, ale tolik, jako u nás to určitě není. Takže vzniká otázka, jestli to množství policistů u nás tedy pracuje vůbec efektivně, jestli jejich činnost není zaměřena nějakým chybným směrem. Nebo jestli jsou Češi úplně jiní, zcela mimořádně nediscilplinovaní lidé? Proč policie tak tvá na dodržování rychlostních limitů na dálnici, nakupuje za stovky milionů vozidla pro měření rychlosti, když u sousedů v Německu na většině dálnic rychlost omezená není a není do důvodem vyšší nehodovosti.. A nezajímá se o dodržování bezpečné vzdálenosti, na dálnicích i jinde se nedodržuje zcela běžně, řidiči jezdí příliš rychle za snížené viditelnosti, řidiči kamionů sledují místo provozu krvák na tabletu. Pak nedobrzdí, někoho přejedou. Zkuste si nechat někde 2 s odstup. Rázem jsou tam 2 auta.
Opět samé zbytečné novinářské kecy. Z celého článku stačilo napsat jen tohle :
„Ve většině případů je tak za vznikem dopravní nehody nezodpovědné chování účastníků silničního provozu, kteří tím hatí snahy policistů i dalších partnerů, kteří se aktivně snaží o zvýšení bezpečnosti na českých silnicích".
Tím je řečeno vše. Ostatní je jen zbytečné žvanění, pro novináře typické.
" ... tím hatí snahy policistů i dalších partnerů, ..." vybrat co nejvíc peněz a buzerovat co nejvíc řidičů. :-P
Dokud se nedostavi obchvaty a dálnice, těžko se to zlepší. Většina smrtaku se stane na pretizench, starých okreskách.
A co zodpovědnost řidičů? Dodržování stanovené rychlosti, dodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly, nedání přednosti v jízdě, jízdy na červenou a pod? Toto žádné obchvaty a dálnice nezmění.