Jenže Nova zaváhala, ve světě osvědčený formát Big Brother začala vysílat se zpožděním, a sama se tak pasovala do role poraženého. Na VyVolené se v průměru dívalo milion a čtvrt diváků, zato Big Brothera sledoval "jen" milion, což znamenalo pro televizní jedničku, zvyklou na trojnásobně vyšší publikum (třeba u první řady SuperStar), debakl.
Útok na jedničku
Nyní, o pět let později, je tu znovu urputný souboj. Televize zápasí s poklesem příjmů z inzerce a s úbytkem diváků. Jako hlavní trhák v přetahované o publikum vsadily velké komerční stanice na talentové soutěže. Obě show, "nováckou" Talentmanii i Česko Slovensko má talent, sleduje zhruba milion lidí.
Ačkoliv pro Novu je to o statisíce méně než při vysílání jednotlivých řad SuperStar, prezentuje to vedení televize jako úspěch. Těžká doba totiž televize donutila slevit z požadavků. "Šli jsme do přímého boje proti úspěšnému formátu, který obvykle dosahuje jednoznačné převahy. S výsledky jsme spokojeni," tvrdí mluvčí Novy Michaela Fričová. Apodobné hlasy znějí i z Primy.
Anketa
Kterou televizní stanici máte nejraději?
Od dob VyVolených totiž milionovou hranici televize neatakovala. Talentová show, divoká karta jejího podzimního programu, se navíc vyšvihla do čela žebříčku nejsledovanějších pořadů na Primě.
Prima si podle expertů ve snaze stáhnout náskok Novy počíná chytře: překvapila rivala, když koupila licenci k drahé show. "Byl to logický krok. Prima musela přijít s větší show, protože se na jaře potýkala s nižší sledovaností," vysvětluje šéf mediální agentury Aegis Media a bývalý šéf Primy Petr Chajda.
Nejsledovanější pořady za minulý týden
|
Naopak Nova podle odborníků znovu zaspala. "Nebyla zvyklá být v defenzivě, teď se jí to děje na několika frontách, z toho musí být nervózní," míní mediální expert Jan Potůček. A nervozita je znát třeba i na náhlé obměně poroty, v níž pro finálová kola modelku Alenu Šeredovou nahradilo osvědčené duo bavičů Michal Suchánek a Richard Genzer.
Jarní rozstřel
Už nyní má podzimní souboj naplánované jarní pokračování.
Nova vsadí na osvědčený formát SuperStar a Prima plánuje nasadit divácky prověřený X Factor. Měření sil by ale mohlo vypadat i jinak než dosud.
Televize investují desítky milionů a přímý souboj je pro ně vyčerpávající. Experti proto odhadují, že stanice si v příštím roce vyjdou vstříc.
"Může dojít k dohodě, že boj nebude tak ostrý a více se rozvrství," tipuje Milan Šmíd z Univerzity Karlovy.