Podle televizní rady musí být diváci pořadu prezentovaného jako spotřebitelský servis předem upozorněni, že obsahuje reklamní sdělení.
V díle zaměřeném na ovoce a zeleninu měl totiž Vaněk podle rady doporučovat obchod Kunratická stodola, která je hlavním dodavatelem ovoce a zeleniny do Pražského kulinářského institutu, jemuž Vaněk šéfuje.
ČTĚTE TAKÉ: |
Co konkrétně televizní radě vadí? Dvě věty. Jedno doporučení Romana Vaňka: „... a vy když pojedete třeba kolem Kunratic, stavte se u Honzy v Kunratický stodole, protože to stojí rozhodně za to.“. Zápis z jednání rady uvádí také výrok majitele ovocnářského obchodu: „... v dobrém zelinářství by vám měli dát ochutnat nebo rozříznout ten plod, abyste viděli dovnitř nebo ochutnat. Tak nebojte se o to říct, je to standard alespoň u nás v Kunratický 'stodole'.“.
ČTĚTE TAKÉ: |
Rada se obrátila na Seznam.cz, který na svém videoportálu Stream.cz pořad nabízí ke zhlédnutí. Do lhůty 30 dní by tak mělo být video označeno jako reklamní.
Internetová společnost se o upozornění televizní rady dozvěděla až po dotazu serveru Lidovky.cz. „Opravdu nejsme z těch, kdo by do spotřebitelských pořadů chtěli dostávat skrytou reklamu,“ vyjádřila se mluvčí Seznamu Irena Zatloukalová.
„Na základě tohoto oznámení máme danou lhůtu, ve které máme sjednat nápravu. Epizody tedy budou upraveny tak, aby bylo zřejmé, že se o skrytou reklamu nejedná,“ dodala mluvčí.