VW si může dělat, co chce. Taky může přestěhovat celou Škodovku do Indie a odborář bude koukat jako puk.
Odborář měl asi mozkovou příhodu. Škodovka patří VW a může si tam vyrábět, co chce. Pan odborář asi opravdu, ale opravdu není v pořádku.
Najväčším problémom škodovky v posledných rokoch je nedostatok výrobných kapacít. Škodovka by predala toho oveľa viac, len to nemá kde vyrobiť.
Okrem toho pomaly prechádza na elektromobily, ktorým patrí budúcnosť. Takže niečoho sa vzdať musela. A Superb bol asi to najmenšie "zlo". Vie si niekto predstaviť, čo by sa dialo, keby škodovka "odlifrovala" do zahraničia výrobu Octavie, Fabie či Kodiaqu?
Podiel áut veľkosti Suberbu na celkových predajoch v Európe trvalo klesá. Z veľkých výrobcov ich ponúka už prakticky len Volkswagen, Opel a Škodovka. Čosi ešte aj japonci a kórejci. Luxusné značky sem nerátam.
Takže je prirodzené, že manažment zo škodovky myslí na budúcnosť. Budúcnosť patrí elektrine. Len samozrejme je dôležité, kto tomu verí a kto nie.
Asi ty elektrické velorexy nejdou na odbyt. Odboráři vždy prosazují bohatého majitele a nic jiného nevidí. Kdyby se objevil bohatý Arab, Rus nebo Číňan, tak má přednost před českým kapitálem. Dostane navíc dva roky daňové prázdniny. Hlavně, že zaručí růst mezd o 10% ročně. Ten si spočítá, co se mu do kdy vyplatí a potom se přestěhuje s celou fabrikou třeba do Indie.
Pro Boha, pane Cihak, o jakych ceskych investicich mluvite. Ukazte mi nejaky podnik vlastneny ceskou spolecnosti, snad krome nejake sevcovske dilny. A i kdyby nejaky Arab, Rus nebo Cinan, neni snad zasadou te opevovane "svobody" rovnez svoboda podnikani? Nema snad ten cesky "kapital" pravo si vybrat nejvyhodnejsi investory tak jako Nemci?
Panove, panove jakapak discuse? "Koza se pase kde se uvaze," rika jedno francouzke prislovi. Cesko dnes neni vice nez tato koza. Nemecko ma Bohemi v hrasti. Smetli Cechum par drobtu se sveho stolu, mame se dobre tak podekujme a budme radi.
Pan Povšík, by se měl mírnit. Bratislavský závod, stejně tak jako závod v Rusku spadá pod manažerské řízení Škody auto a.s. v ČR v rámci koncernu. Je to jejich závod. Takže je úplně jedno, že se to tam přesune. Profit se z toho bude generovat ve Škodě auto.
Nikoliv, pane Kvapil. Vydelek pujde do nemecke firmy Volkswagen. Cesi utrou bubu.
Co je to za blbost?
Škoda MB už dávno nepatří Česku, je to fabrika VW.
VW nepatří samozřejmě ani Německu.
Český stát žádnou automobilku nevlastní. Stejně tak Slovensko. Jde o soukromé firmy využívající levnou kvalifikovanou pracovní sílu a výhody poskytované státem...
Ve VW má spolková země Dolní Sasko 40% podíl.
V Bratislavě jsou nižší náklady, protože tam nemají Povšíka.
Jak může majitel firmy ukrást něco ve své fabrice? Může nám to soudruh Povšík vysvětlit? A je celkem srdečně jedno proč se rozhodl jak se rozhodl.
V Bratislave budou vyrabet Superb za naklady. Zisk zustane ve Skodovce a bude se zdanovat vCR.
Co uděláte když vám v jedné fabrice nestíhají vyrábět a máte jiné fabriky kde se rýsuje že bude volno?
Tak tam kde můžou vyrábět se dá část toho co nestíhá. Co je na tom pro odboráře k nepochopení?
Nemate pravdu. Nemci si skratka vybrali slovensko jako zemi kde budou investovat. Uz ted tam staveji dalsi fabriku a ted bude dalsi
https://index.sme.sk/c/22437925/bratislava-miliardova-investicia-volkswagen.html