Na základě této příhody generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard usuzuje, že zadržení lokomotivy Škoda 109E v Rakousku, ke kterému došlo na základě rozhodnutí tamního soudu před 12 dny, nebylo náhodné. "Tehdy jsme se divili, jak to mohou myslet," říká Bernard. Dnes už podle svých slov tuší, co tím manažer Bombardieru chtěl říci.
VÍCE O KAUZE UNESENÉ LOKOMOTIVY |
Soud zablokoval českou lokomotivu na základě žádosti kanadského nadnárodního koncernu Bombardier, který se tak domáhá proplacení částky 450 tisíc eur, tedy 11 milionů korun. Jenže o platnosti nároku Bombardieru teprve jedná arbitrážní soud ve Vídni. "Mám informace, že se věc vyvíjí spíše v náš prospěch," dodává Josef Bernard.
Bombardier nepotvrdil, ale ani nevyvrátil, že by uvedený výrok někdy zazněl. "Bombardier Transportation nekomentuje výrobky nebo výsledky svých konkurentů. Navíc nemáme žádné informace o stavu a vývoji homologačních procesů konkurence," uvedl pro LN ředitel komunikace německé divize Bombardier Transportation Heiner Spannuth.
Bombardier chce údajně pouze vymoci dlužnou částku. Plzeňský výrobce vlaků a tramvají však tvrdí, že za celým sporem je něco více.
Velký rozhovor se šéfem Škody Transportation najdete v pondělním vydání deníku Lidové noviny.