130 let

Diskuze

Češi, pozor! Německé nadšení pro zelené zdroje vyprchává.

Vládní politici chtějí omezit nárůst plateb domácností za elektřinu a podporu obnovitelných zdrojů.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Britské nedělníky ostře napadly vládní energetickou politiku
Londýn - Britské konzervativně orientované nedělníky se ostře opřely do vládní politiky obnovitelných zdrojů a do lobby prosazující drahou zelenou energii. Listy Sunday Express, Sunday Telegraph a Mail on Sunday upozorňují na ohrožení běžných obyvatel země výpadky proudu a chudobou v důsledku politiky podpory obnovitelných zdrojů. Poukazují také na finanční prospěch, jaký z toho budou mít politicky spřízněné firmy a bohatí vlastníci půdy.Viz ČTK 24.02.2013: Britské nedělníky ostře napadly vládní energetickou politikuA teď už to pojede... Císař je nahý! :-) 
0 0
možnosti

Pragerz

16. 3. 2013 0:37
a britské jádro? Kvůli EU
a britské jádro? Kvůli EU šetření dotací ve formě garantovaných cen pro jaderky by se jim mohl zdržet o celé roky - ale to budou jistě všichni ti co nemají na energie smutnět, protože nebudou moci platit 30-40let téměř £100 za megawatt hodinu - tedy téměř dvojnásobnou než tržní cenu jako garantovanou výkupní..http://www.guardian.co.uk/environment/2013/mar/14/nuclear-power-european-commission-investigation?CMP=twt_fd a co plánuje Londýn jako takový?London''s residents may soon be able to purchase renewable energy directly from local solar or wind power generators.. If granted, the licence would initially allow the GLA to sell power from London boroughs and other public sector suppliers to consumers, potentially as soon as 2014.http://www.businessgreen.com/bg/news/2254946/london-takes-pioneering-step-to-boost-homegrown-powerTo se čezmanovi jako Vy asi nemůže líbit.. - ale nebojte - třeba v nedělnících najdete nějakou pěknou uhlojadernou propagandičku  :)
0 0
možnosti

Vlkodlac

22. 2. 2013 7:05
Protiústavní zákon 180/2005 Sb.
Stejně si myslím, že by bylo nejlepší, a v podstatě je to asi jediná jakžtakž dobrá možnost, zrušit od samého počátku platnosti (dnes je již "zrušený") "fotovoltaický" zákon 180/2005 Sb. jakožto protiústavní.Nuceným transferem majetku od jednoho soukromého vlastníka druhému zákon porušuje článek 11 LZPS - především odstavce (1) "...Vlastnické právo všech vlastníků má stejný zákonný obsah a ochranu..." a (3) "Vlastnictví ...nesmí být zneužito na újmu práv druhých." Není možné aplikovat omezovací článek (4) "Vyvlastnění nebo nucené omezení vlastnického práva je možné ve veřejném zájmu, a to na základě zákona a za náhradu.", protože náhrada není poskytována.Samozřejmě by bylo nutné nahradit ztráty investorům jednajícím "v dobré víře". Tyto ztráty by byly ve výši doložitelných vynaložených nákladů, asi při odečtení příjmů jednak již obdržených, druhak odhadnutých za zbytek z 15 let prodeje vyprodukované energie při tržních cenách. Odhaduji, že nutné kompenzace by dosáhly úrovně mnoha desítek miliard, což je snad financovatelné například z prodeje emisních povolenek. Plus zavřít Romana za výkup FVE ČEZem - porušení povinnosti při správě cizího majetku, praní špinavých peněz :-)
0 0
možnosti

J66i97b 62J77i81b

20. 2. 2013 22:08
A to já zase jo.
I když chápu, že pro fosilně-jaderné dogmatiky to může být těžko pochopitelné.
0 0
možnosti

22. 2. 2013 22:46
"fosilně-jaderné dogmatiky"????
Oze tunelář Jib zapomíná, že antijaderně hysterické a obnovitelně nadšené německo staví 13 nových uhelných elektráren.  Nejvíce fosilních dogmatiků tedy nalezneme mezi oze tuneláři.
0 0
možnosti
Uprimne?
Ja bych to zas za takovou lichotku nepovazoval.
0 0
možnosti
Slyseli jsme slovo Berankovo. Amen
Jen pro jistotu, nejste nahodou JB, Jan Beranek, sam ? ;-)
0 0
možnosti

J31i53b 95J90i74b

20. 2. 2013 21:24
To opravdu nejsem,
ale polichotil jste mi tím, díky (;-).
0 0
možnosti

Martin Hájek1

20. 2. 2013 19:36
Až padne poslední zelená bašta
Jibe,já chci věřit, že odvahu uznat svůj omyl budete mít především vy, až se ukáže, že Němci po volbách finanční podporu OZE zredukují do blízkosti nuly. Chápu, že jako zelený nadšenec musíte povinně věřit v zázrak, ale ty se v praxi dějí jen velmi z řídka.Jinak samozřejmě máte pravdu, diskuse v Německu se vede o tom, jak OZE podporovat, to je ale přece i případ Česka. Podpora totiž není jen o bezbřehém nalívání peněz, ale třeba i o vytvoření férových podmínek na trhu a jejich dlouhodobém udržování.Co se týče Německého průmyslu, ten se již dlouho nepoveze, protože mu to již zatrhla Evropská komise a teď se jen řeší, jak bude vypadat nový model, kde nepochybně průmysl bude platit více a tedy také méně vyrábět a zaměstnávat méně lidí.Jestli po volbách Němci znovu otočí kormidlo k čisté jaderné energii, tím si nejsem jist (na druhou stranu odvolat vypnutí jaderek v roce 2022 není žádný problém a nejspíš k tomu dojde, protože prostě nebude jiná možnost). K masivní výrobě elektřiny z uhlí už kormidlo otočili, stačí se podívat na statistiky Eurostatu.Chápu, že se to do "zeleného krámu" nehodí, ale je to realita. Německý odklon od jádra má jasného vítěze, a tím je hnědé uhlí z povrchových dolů, to je nepochybné. Němci se navíc celkem ochotně stěhují, takže další těžbě nic nebrání.Příštích pár let bude pro zelené opravdu těžké období, protože kyvadlo již před časem opustilo jednu krajní polohu a teď nazadržitelně míří na druhou stranu - do nezdravé a iracionální totální negace obnovitelných zdrojů. Kdo to nevidí, bude nemile překvapen. Martin Hájek  
0 0
možnosti
Odvolat vypnutí jaderek ... žádný problém ?
Jakkoliv povazuji za mimoradne neracionalni odstavovat spolehlive fungujici jaderne elektrarny dlouho pred vyprsenim jejich skutecne zivotnosti, nezda se mi, ze je mozne opakovane hrat tuhle hru na "odstavim - neodstavim - odstavim - prece jen nakonec neodstavim".Jaderna elektrarna neni stanek s burtama, k zajisteni spolehliveho provozu potrebuje kvalifikovanou obsluhu a dodavatele sluzeb a zarizeni. Tim, ze se vyhlasil nejaky termin, ke kteremu se zavre kram, se zastavi priliv novych lidi a firem do "neperspektivniho" oboru, personal se zacne poohlizet po jinych mistech, firmy po jinych obchodnich prilezitostech. Samotni provozovatele elektraren se uz dnes musi starat, jak zajistit likvidaci uzavrenych elektraren atd.I pokud by se Frau Merkel casem nakrasne rozhodla, ze se JE mohou provozovat i po roce 2022, nemusi to fakticky nic znamenat. Provozovatele uz nemusi byt schopni prodlouzeni provozu zajistit. A nakonec ani nemusi byt ochotni znovu prekopavat firemni byznys plany ...Obavam se, ze s tim prumyslem, ktery se jiz dlouho nepoveze, vitezicim uhlim a prekmitnutym kyvadlem mate pravdu. Jenze tohle zeleni brouci pytlici nechapou ...
0 0
možnosti
Možná jste večer přišel domů jenom ožralej...
To je pak lepší jít se vyblejt na záchod a nezapínat PC. :-P
0 0
možnosti

J42i84b 36J90i70b

19. 2. 2013 20:18
Váš článek vyznívá
Pane Žižko, Váš článek vyznívá, jakoby německá veřejnost se na obnovitelné zdroje energie začínala dívat skrz prsty (“Německé nadšení pro zelené zdroje vyprchává.“), podobně jako se tomu děje po masivní, téměř permanentní dehonestační mediální masáži u nás. Svůj článek přitom opíráte o postoje několika vládních politiků. Člověk by očekával, že se opřete o pádnější argumenty a to buď o výsledky voleb a nebo alespoň o validní sociologické průzkumy. Nic z toho jste nenabídl.Přitom argumentace postoji některých vládních politiků má jen mizivou vypovídací schopnost. Je to totiž podobné jako by na základě předvolební prezidentské kampaně kandidáta naší největší (!) vládní strany Přemysla Sobotky (ODS) chtěl někdo vyvozovat, že se Češi uchylují k povrchnímu nacionalizmu. Jak se nakonec voliči “shodli“ s postoji tohoto politika dnes již všichni víme… (;-).Takže asi tak.
0 0
možnosti
Zelený komunista tradičně mimo mísu...
Tady je řeč především o ekonomických aspektech nesmyslných zákonů o povinné podpoře tzv. "OZE", které na nás ušili Zelení v EU a v Česku Bursík a jeho vykutálený zelený spolek včetně socialistů s komunisty. Čísla jsou naprosto jasná a zřejmá.Kecy o "sociologických průzkumech" vykládejte členům Zelené církve. Pokud jim ještě jsou ochotni uvěřit... :-P
0 0
možnosti
Postavme pyramidu Cheopsovu, bude práce
V česku je skoro všechno již hotovo, auta nakoupena, zbývá péče o děti a důchodce, ale to nikoho nebaví. Jsou i nárazové práce,:" třeba kolem domu po zimě. " Inserát s tímto textem zvedne doma se nudící bagrista, a do telefonu žádá opatřit bagr, že bude bagrovat. Když jej upozorním, že bagr si nepůjčím, ani dopravu k němu, ža bagrovat nepotřebuju, rozčílí se, že v zimě nemá co dělat a že když inseruji, tak jsem povinen zájemci vyhovět. To není legrace, ten člověk má řidičák, asi i umí číst. Sleduje pilně televizi politiky a už opustil realitu jako američtí sektáři zazdění v bunkru. Kdyby na mail napsal, co ho baví, co by ještě udělal, snadno by došlo k porozumění. Ale on má nárok na práci bagristy a dupe jak fakan, inu český vlastenec.Kdo mi to nevěří, nechť si zjedná na něco podobného. Z minulosti jsou i odpovědi mladíků nabízejících rovnou sex. Národ může zešílet, stalo se nacistům, děje se u našich socialistů. Já když mám čas a přebytek sil,COŽ ZROVNA NEMÁM,  vyrazím do neziskovky, potkám lidi osobně, nabídnu co mně přebýbá, dostanu nabídky druhých. ALE TO NENÍ V TELEVIZI, MEZI SPORTOVCE CELEBRITY HEREČKY SE TO NEHODÍ.
0 0
možnosti
Na ekonomické připojení OZE nepotřebujete legislativu, ale
ochotu vykoupit nabízenou elektřinu v dané kvalitě a ceně. A protože kvalita ani cena nebyla použitelná, zelení magoři ruku v ruce se socialisty a komunisty prosadili prioritu dodávek OZE povinným výkupem a extrémní výší výkupní ceny. 1 Kč/kWh klasické zdroje, 12 Kč/kWh fotovoltaické. Tím postavili ekonomiku české elektroenergetiky na hlavu a ještě k tomu vytvořili dlouhodobý závazek, kterého se nelze jednoduše zbavit....
0 0
možnosti

Pragerz

19. 2. 2013 20:07
klasické plky
Můžete říct, kolik stála 1kWh z temelína?Můžete jmenovat jediného "zeleného magora" který pro toto hlasoval? (dle mého jste rudý magor vy..)Jak jste možná nepochopil - celý problém s "dotacemi oze" v čr není problém s cenou té energie - ale s cenou výkupní která de (díky tomu že x let nereagovala adekvátně na pokles nákladů této produkce) vysoko nad nákladovost zaručeného zisku 7% (včetně inflace po 15ti letech..).Vy stavíte na hlavu veškerou racionální argumentaci se svými zakomplexovanými dotujte mě rádoby-argumenty - a toho se bohužel nedá jednoduše zbavit :)Tedy - zjednodušeně - třeba to pochopíte - čeho se nejde jednoduše zbavit je (nedivil bych se kdyby čez kamarády prolobovaná) nadhodnocená cena subvencí pro vlastníky obnovitelných zdrojů připojených v jednotlivých letech (především 2009-11) do sítě.. - a horší jsou to ceny zdrojů provozované čez..
0 0
možnosti