130 let

| foto: © ČESKÁ POZICEČeská pozice

Beckham mění image: Začíná útočit na spoďáry

  •   21:29

David Beckham se společně s legendárním producentem Simonem Fullerem připravuje na život po fotbale.

K proslulým dvojicím, jako je Batman a Robin, Cyril a Metoděj či Siegfried a Roy, nedávno přibylo pánské duo, které má potenciál zapsat se do dějin – David Beckham a Simon Fuller. Středopolař fotbalového klubu Los Angeles Galaxy a tvůrce televizního formátu Pop Idol se spojili, aby ze značky Beckham udělali své soukromé „Oslíku, otřes se!“.

Stále v záři reflektorů

Sportovní kariéra 36letého Beckhama se blíží ke konci a nejnovější studie nenaznačují, že by se fotbalistům po ukončení profesionální dráhy dařilo zrovna nejlépe. Jen v Německu se prý po ukončení sportovní kariéry každý čtvrtý „profík“ ocitá na mizině. Přidáme-li k Beckhamovým bledým vyhlídkám jeho několik rozmazlených dětí a lásku manželky Victorie k designovému oblečení a drahým kabelkám, nelze se divit, že se rozhodl přivolat pomoc. Pokud ovšem nechce zbytek života strávit v Llechweddských břidlicových dolech.

Přečtěte si více o životě fotbalistů po profesionální kariéře.

Kdo by mohl být excentrickému fotbalistovi lepší oporou než hudební a televizní producent Simon Fuller? Ten totiž byl u zrodu populární castingové show u nás známé jako Česko Slovenská SuperStar, objevil britskou dívčí kapelu Spice Girls a současně manažuje mimo jiné designéra Rolanda Moureta, závodníka Formule 1 Lewise Hamiltona, tenistu Andyho Murrayho a zpěvačky Annie Lennoxovou a Carrie Underwoodovou.

Beckham a Fuller se společně chystají co nevidět vydat kolekci pánského spodního prádla a parfém Homme by David Beckham. Půjde však pouze o základy, na kterých by měl v příštích letech vyrůst celý Beckhamův svět. Koneckonců Fuller je také známý hláškou: „Celebrity jsou pouhé značky, které člověk musí pořádně podojit!“ David Beckham určitě nebude žádnou výjimkou, i když to zatím tak nevidí: „Nepovažuji se za značku. Budu vždy spojován se sportem. Navzdory tomu se v současnosti snažím soustředit na jiné oblasti, v nichž budu moci být aktivní dlouho po své fotbalové kariéře.“

Podle časopisu Forbes byl Beckham loni pátým nejlépe placeným sportovcem světa – přišel si na slušných 43,7 milionu dolarů. Spolupracoval se společnostmi, jako jsou Emporio Armani, Adidas, Electronic Arts, Diet Pepsi, Yahoo, Castrol, Motorola či Police. Beckham a jeho partner Fuller se však spíše připravují na okamžik, kdy David odloží kopačky. Cílem je udržet fotbalovou hvězdu v záři reflektorů a nepřetržitý přísun financí i poté, co navždy opustí zelený pažit.

Žádný dopad na značku

„Davidova kariéra se mění. Jeho fotbalové dny pomalu končí, a proto se musíme začít vážně připravovat na rozvoj byznysu,“ řekl Fuller. Společně prý plánují spoustu zajímavých věcí. A v příštích deseti letech chtějí dokázat, že David je nejen ikonou světa sportu, ale i skvělým podnikatelem.

Fuller a Beckham chtějí v příštích deseti letech  dokázat, že David je nejen ikonou světa sportu, ale i skvělým podnikatelem

Jeho nové logo bude zaštiťovat veškeré budoucí Beckhamovy aktivity, čímž je vizuálně sjednotí. Ozdobí jak vlastní produkty, tak věci, které vznikly ve spolupráci s jinými společnostmi, například kolekci retro oblečení Adidas Originals anebo mladistvé Adidas Neo. Logo vytvořil manžel designérky Stelly McCartneyové Alasdhair Willis. „Největší výzvou, když jsem vytvářel identitu značky pro Davida Beckhama, bylo najít odpověď na otázku: Jak jedním logem znázornit rozmanitost Beckhamova světa? Logo muselo reprezentovat jeho budoucnost a zároveň ctít Beckhamův původ. Muselo být cool, přitažlivé, všestranné a přístupné.“

Beckham se rozhodl postavit na vlastní nohy po úspěšné spolupráci se společností Emporio Armani Underwear, která začala již v roce 2008. „Už nějakou dobu jsem se nemohl odhodlat udělat něco vlastního, pořádně mě motivovala až spolupráce s Armanim,“ vysvětluje Beckham. V roce 2007 na pánském spodním prádle vydělali 16 milionů eur. A po reklamní kampani v roce 2008 částka stoupla na 31 milionů eur. „Ukázalo mi to, že existuje trh pro kvalitní pánské spodní prádlo,“ dodává fotbalová superstar.

Jaký bude mít odchod do fotbalového důchodu dopad na obchodovatelnost jeho značky? Dle Beckhama žádný. Naopak. „Obchodní stránka posílí, protože se jí budu věnovat na plný úvazek. Chci se účastnit celého procesu – od výroby až po prodej. Důležité také je, aby mé budoucí produkty byly předem důkladně analyzované. Jen tak totiž budou moci uspět. Nemohu se dočkat, až lidem svou novou kolekci ukážu. Nejsem si však jistý, bude-li má matka nadšená, že jsem v celém světě vidět ve spodním prádle.“

Autor: Petr Matějček
  • Vybrali jsme pro Vás