A když ten židovský bůžek poručil podříznout a usmažit Izáka, chtěl, aby otec udělal dobrý čin, nebo zlý?
u těch křesťanů, co mluví o tom, že ten jejich židovský pastevecký bůžek dal lidem svobodnou vůli a kteří mluví o ZLU a DOBRU - od kdy má člověk tu svobodnou vůli? Jako primát, Měl pračlověk Janeček svobodnou vůli? Proč musel Ježíš Kristus zemřít za hříchy všech? Jak k tomu přijdou Eskymáci kolem roku 33 n.l. ? Jak Indiáni v Amazonii? Jak Japonci? jsou tam stejné hříchy, jako ty křesťanské?
A kdo se do toho božího domu vlastně vejde, celá příroda, nebo je jen pro lidi?
Věříte, že existuje Miloš Zeman? Nesmysl, že?
Bůh se zjevuje skrze vnitřní zážitek člověka, nikoli skrze vnější pozorování. Neexistenci Boha nelze přece dokazovat tím, že nezabraňuje zlu, které člověk koná. To je velký omyl, který je patrný i z níže uvedených příspěvků. Bůh stvořil člověka k obrazu svému a dal mu svobodnou vůli. Nejen jako jednotlivci, ale jako pokolení, druhu. To, že člověk páchá zlo, je cesta evoluce k uvědomění si podstaty bytí na platformě univerzální energie, ti. lásky. Bez zla by nebylo dobro, bez strachu by nebylo lásky stejně tak jako bez tmy není světlo. Je to záměr, má smysl, abychom poznali dobro zkrze zlo. Byla nám dána možnost se vyvinout v rozumnou a inteligentní civilizaci. Pokud ji zahodíme, zanikneme v Apokalypse. Je to neuprosný vesmírný zákon, který jsme zatím nepochopili. Nejsme jediný druh ve Vesmíru, který Bůh stvořil a který buď přetrval nebo zanikl. Evoluce, které Bůh nastavil počáteční parametry, a kterou můžeme pozorovat např. u živočišných druhů zde na Zemi, tedy pouze v malinkém nepatrn
nepatrném měřítku. Kvalita přetrvává, nekvalita zaniká.
Bůh je láska. Chcete tvrdit, že láska neexistuje? To byste ani nebyl člověk.
budete psát Bůh s velkým B. Opakuji, nejen v článku, ale i v titulku.
Tak jsem si vzpomněl na náboženskou debatu u feldkuráta Katze...."Zastupuji někoho, kdo neexistuje, a hraju sám úlohu boží. Jestli nechci někomu odpustit hříchy, tak mu je neodpustím, i kdyby mne prosil na kolenou. Ostatně posledních by se našlo sakramentsky málo." S tím souvisí i jeho otázka na jiném místě, zda se kůň může dostat do nebe.
No a nakonec si vzpomínám na výrok jednoho rabína, který prohlásil, že žádný bůh není, když viděl tábor smrti v Osvětimi.
Tím chci říci, že pokud se někteří lidé potřebují bát nějakého boha, aby se chovali ke svým bližním slušně, tak je to s nimi špatné.
Výkřiky o odtažení kostela jsou samozřejmě hloupost, už jen proto, že se jedná o soukromý majetek a každý si může věřit v co chce, ale s bohem, jeho existencí a posmrtným soudem to má málo společného.
Vážený pane Zimo. Text, který Vás dovedl k chybnému kázání O hlouposti, rozhodně v ničem nepřipomíná výkřik. A propos, "nějaký bůh" je chybnou formulací, špatným pochopením toho, k čemu se pokoušíte zaujmout postoj (údajně rozumový. Legrační paradox, že?). Základní knihy všech náboženství upozorňují, že B.h je někým a něčím, co nelze tak snadno, konkrétně, zobrazit, a proto je chybou se o to pokoušet: rozumný poslechne imperativ: "Nedělej to!"
Hezký víkend! )