resp. financování zdravotnictví je samozřejmě jinde, než uvádí autor článku. Problémem jsou důchodci, kteří neinvestovali do své důchodové budoucnosti a díky tomu ani do financování zdravotní péče ve stáří. Konkrétně uvedu rok 2018: Výdaje na zdravotní ošetření důchodců 165 miliard korun. Z toho 10 %, tj. 16,5 miliardy korun vydáno navíc díky principiálně stejně vadné účetní metodice jako u státního důchodového systému! Jde o převedení části dividend rodičů – důchodců, plynoucích z odvodů zdravotního pojištění (ZP) jejich již dospělých dětí, ve prospěch bezdětných důchodců. Účel vydání 16,5 miliardy korun v roce 2018: Zakrytí faktu, že bezdětným důchodcům nemá kdo zaplatit z odvodů zdravotního pojištění, v mezigeneračně financovaném systému (!), zdravotní péči ve stáří. Z toho důvodu narůstá implicitní dluh státního zdravotního systému. Návrh ozdravných opatření průběžně financovaných státních sociálních systémů: zavést postupně a proto sociálně citlivě (dostatečně dlouhé transformační
Návrh ozdravných opatření průběžně financovaných státních sociálních systémů: zavést postupně a proto sociálně citlivě (dostatečně dlouhé transformační období), správné účetnictví do průběžně financovaných sociálních systémů, důchodového a zdravotního. Legislativní opatření: změna zákonů č. 155/1995 Sb., č. 48/1997 Sb.