Patálie spíše s kvalitou, cizí mají lepší marketing
Tak mohou udat i méně kvalitní. Domácí je nějak na druhém místě. Chybí spotřebitelská lobby, co by šířila informace o skutečnosti, není v kapacitě státu zejm. malého. Tak vítězí leták supermarketu. Nápadné u tzv. akcí, to bývá smetiště. Nevýhoda miniaturního domácího trhu bez konkurence. Což u domácích není automatická garance hodnoty, spíše se zdá setrvačnost a lenost, než dobročinnost. Zájem o komplikované produkty umožňuje propašovat mnohé nevhodné suroviny. Nejen sůl a cukr, ale i převahu pšenice. U domků pensistům vnutila vláda ekologické pasporty, i v barvičkách, jak si stojí s náklady a vlídností k prostředí. U žárovek už také cosi připojeno, ač vyloučena cena, hodnocení by mělo být úplné, včetně ceny a životnosti. Temelín není levný, v ceně je i to tisíciletí, kdy bude šrot a odpad třeba hlídat. Lze tedy i u potravin stanovit škálu vlídnosti k zažívacímu traktu, u techniky průměrnou životnost.