Prestaňte dělat "svazáka", vyražte do světa
a uvidíte, že to co hlásáte je jenom výraz institucionalizovaného alibismu, kolektivní nezodpovědnosti a odborářské demokracie, kterou své přežití zašťitují ti, kdo odborně nemají moc co nabídnout. Takže si aspoň hlídají, aby jim někdo nešlápl na kuří oko a neukázalo se, že "král je nahý". V civilizaci by podobná diskuse ani nevznikla, neb zúčastnění od dětství chápou, že pokud má jejich země a instituce vzkvétat a prosperovat, tak ji musí řídit profesionálové a vzdělanci, ne sbor volených populistických diletantů hájících své osobní výhody a vlastní přežití, tedy "laťku nastavenou proklatě nízko..."Tudíž si v civilizaci do čela vybírají nadprůměrné, nikoliv průměrné, nebo podprůměrné jedince (kteří neohrožují).Proti humanitním vědcům nemám vůbec nic, sám jsem se kdysi vedle matematiky intenzivně zajímal o filozofii, sociologii a politologii, a nešel jsem je studovat hlavně proto, že onehdá na slovutné FF UK přednášel antickou filozofii RSDr. z "Vokovické Sorbony", který si to v brožurkách studoval o lekci napřed před studenty. Tohle je už naštěstí přes dvě desetiletí za námi, ale mnohdy mám pocit, že toho "svazáckého" ducha doby se z našich humanitně orientovaných vzdělávacích a výzkumných institucí pořád ještě úplně vypudit nepodařilo. Vy jste mi to živě připoměl.V přírodovědných a technických oborech, kde se vše relevantní odehrává v angličtině, jsme vystaveni globální konkurenci odnepaměti a zvykem je strávit leta postdoktorálním působením na prestižních zahraničních pracovištích. Přivykli jsme tudíž, že každému ve světě je úplně jedno kolik se při práci napotíme a naběháme, a v jak mizerných podmínkách pracujeme, a že se počitá jenom výsledek, jeho kvalita a originalita, které jsou docela objektivně zhodnotitelné, a které musí obstát v celosvětové konkurenci, tedy musí přesáhnout hladinu masově nadprodukovaného celosvětového informačního šumu...Snad i Vy uznáte, že kdyby se za stejný objem vynakládaných veřejných prostředků vzdělávala, nikoliv "vykrmovala", poloviční masa vysokoškoláků, případně na polovičním počtu univerzit a "vysokých škol", že by to prospělo úplně všem, pedagogům, studentům i celé společnosti.Jenomže k tomu nikdy nedojde, neb prezidentem jmenovaný profesorský sbor (inovace zavedená Zdeňkem Nejedlým v 50. letech) a manipulovatelnými studenty navolené akademické senáty, si své hubené jistoty vlastního statutu a nezbytnosti sebrat nedají. Jen ať se ty disponibilní prostředky rozředí jak jen to jde a jen ať je vše neřitidelné jak jen to jde, neb pod rouškou pseudodemokracie a "politické korektnosti" mohou úspěšně vegetovat (rozuměj přežívat na pokraji úbytu) a "být hájeny a důležité" i různé podivné existence, které by v civilizaci museli jít místo "svazákováni" a předstíráni "vědecké" činnosti někam pracovat.Mimochodem, jako student filosofie víte, že skutečná demokracie je funkční jenom mezi rovnými, svobodnými členy obce, kteří mají stejné šance v přístupu k infomacím a vzdělání, podle kterých se mohou rozhodovat, mají srovnatelné majetkové poměry, jsou zajištěni vlastněnými otroky, co na ně pracují, takže mají čas a prostor se uplatňování demokracie plně věnovat.Jak i taková opradová demokracie v antických Athénách nakonec skončila Vám asi nemusím připomínat...