130 let

Diskuze

'Zlobivé' tramvaje Brno nekoupí

Vedení Dopravního podniku města Brna odmítlo nabídku kolegů z Prahy na odkoupení čtyř „zlobivých“ tramvají typu RT6N1. Jsou z roku 1996 a pražský dopravní podnik je nedokázal zprovoznit. Brněnský získal letos po letech jednání a oprav dokument, umožňující zprovoznění tohoto typu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

MKzB

7. 6. 2009 10:13
Problém je trochu jinde

Problém je trochu jinde.

1. Dostupnost náhradních dílů je mizerná. Už teď je problém udržet Žofinku v provozu. Náhradní díly se zatím braly z ostatních dosud neprovozních tramvají. Zakázková výroba ND je drahá, protože se jedná o kusové produkce.

2. Stav pražských tramvají. 9104 je relativně kompletní, 9101 je po rekonstrukci za 22 milionů Kč a je totálně překopaná. 9103 je vybrakovaná, v podstatě jen kastle na kolech. 9102  je na tom o něco lépe, ale také hodně vybraná. Vybrakované jsou proto, že dokud nebyl typ RT6N1 schválen.

3. Odlišnosti pražského provozu. V Praze je opačná polarita v troleji, což by si vyžádalo výměnu velké části elektriky.

S vyjádřením "poplatné své době" zásadně nesouhlasím. Tramvaj Anitra je v principu složena ze dvou starých dvounápravových tramvají, mezi kterými je zavěšen další nízkopodlažní článek. Tramvaj 13T zvaná Porsche je jen odvozená od Anitry. RT6N1 sice není nejnovější, ale koncepčně je na tom mnohem lépe. Navíc RT6N1 má v Brně nejvyšší podím nízkopodlažnosti a to 62%, Porsche 50%, Anitra 50%, VarioLF 33%.

0 0
možnosti

Louis

7. 6. 2009 11:29
Re: Problém je trochu jinde

Takže co bys radil? Koupit ty zbytky pražských a přece jen z nich něco (třeba méně) sestavit - nebo vyřadit všechny včetně Žofinky?

0 0
možnosti

idol

8. 6. 2009 7:20
Re: Problém je trochu jinde

......... tak ses nám pochlubil, Joudo, že ovládáš poloajznboňáckou hatmatilku a že něco víš o problematice netypizovaného tramvajového parku v Praze i v Brně, budovaného patrně kvůli co nejobtížnější údržbě ve stylu "každý pes - jiná ves", za peníze daňových poplatníků, ale co s tím, a co z toho resultuje - např. vykopnout dementy, kteří takto MHD za kapitalistické platy "řídí" a nahradit je lidmi vybavenými alespoň tzv. selským rozumem,  jsi neuvedl!

0 0
možnosti

ReZ

10. 6. 2009 13:10
Re: Problém je trochu jinde

No kolego, to si trochu přestřelil. Reaguješ na člověka, který o tom ví docela dost. Nejde o vůbec žádnou hatmatilku, ale o souhrn faktů.

Příště bych Ti radil, nejdříve se o problematiku zajímej (těch míst na INETu je dost) a potom mluv. Vůbec bych sem netahal úroveň inteligence mechaniků, vedení a celkově zaměstnanců DPMB, natož výši odměny za to co dělají.

Přijď někdy v rámci DOD do některé z vozoven, pořádně se rozhlídni promluv si s lidmi a pak kritizuj!

P.S. se omlouvám, že Ti tykám. Patrně patříš do velké skupiny lidí, co jenom za stolem vyřvávají, sepisují petice proti kdesčemu a racionální pohled na věc nikde.

P.S.S. mě vyjádření DP o nekoupi pražských RT6 sklamala... stále doufám, že ty pražské ve šrotu neskončí. aspoň bychom je potřebovali na ND...

0 0
možnosti

idol

10. 6. 2009 15:01
Re: Problém je trochu jinde

........... patrně jsi zcela nepochopil, že v mém příspěvku, kterým kritizuji výlučně "řízení" DP Prahy a Brna, nejsou nijak dotčeni mechanici a celkově zaměstnanci!

Z této skutečnosti, jakož dále z tvých vývodů uvedených v PS, je zřejmé, že jsi nechápavý Jouda, možno po moravsku též říci, Hňup! Ale nechť již je to s tebou tak, či onak - přeji Hezký den!

0 0
možnosti