ATLANTA Americký gigant Coca-Cola se snaží zastavit klesající prodeje svých nápojů novým automatem na pití.
Ten využívá počítačového operačního systému od Microsoftu, jenž se používá v mobilních telefonech, a moderní dávkovací technologie, které využívají výrobci léčiv. Jeho vzhled navrhli italští automobiloví designéři.
Jedná se o nejnovější pokus jedničky na americkém trhu nealkoholických nápojů o oživení padajícího prodeje nápojů ze samoobslužných automatů. Společnost chce tento měsíc nový přístroj s názvem Jet (Tryskáč) začít testovat. Automat disponuje dotykovým displejem. Nejprve si z něj lidé budou moci pití natočit v téměř v desítce restaurací v Atlantě, během léta pak testování bude pokračovat v dalších zhruba 70 restauracích v jižní Kalifornii.
Nový přístroj, na kterém Coca-Cola pracovala čtyři roky, dokáže nalít až 120 kelímků s pitím. Používaný nápojový koncentrát totiž dosud nebyl nikdy tak silný, jako je tomu nyní.
Díky vysoce koncentrovanému sirupu totiž nové zařízení zabere přibližně o 40 procent méně skladovacího prostoru než dosavadní postmixy. Superpostmix Jet se pochlubí širší nabídkou druhů pití a také urychlí zavádění nových nápojů.
Podle analytika listu Morningstar Philipa Gorhama je sporné, jestli nový přístroj posílí spotřebu nápojů bez toho, aniž by Coca-Cola získala restaurace, které mají exkluzivní smlouvu s dvojkou na americkém trhu, společností Pepsi.