Demoliční práce začaly v sobotu v 19:00 a nabraly zpoždění. Podle původních plánů se měla dálnice otevřít v neděli v 09:00, to se ale nestihlo. Policie informovala o zprovoznění úseku v 10:30, podle Tomáše Mráčka ze stavební firmy EDIKT však byla dálnice průjezdná už v 09:50.
Mráček poukázal na to, že se konstrukce demolovala včetně silničního souvrství a bylo nutné odvézt o deset procent objemu materiálu více. „Z bezpečnostních důvodů, které byly dané už předem, bylo nutné most bourat včetně živičných vrstev. Nebylo možné ho předem úplně odstrojit,“ řekl Mráček .
Přípravné práce ve směru na Prahu začaly v sobotu dopoledne a na Strakonice odpoledne. Provoz byl veden jedním pruhem. Dokončovací práce si v neděli po zprovoznění dálnice vyžádají podobná omezení.
Skončila uzavírka mostu na Jižní spojce v Praze. Výsledky jeho diagnostiky pomohou stanovit další postup údržby a oprav |
Policie kvůli uzavírce odkláněla dopravu na objízdné trasy. „Co týče dopravní situace večer a v noci, nebyly žádné problémy, žádný dopravní kolaps ani nehoda,“ dodala Nováková.
Na most u Řitky auta kvůli havarijnímu stavu nejezdí už od dubna, místním se zkomplikovala doprava do Čisovic a dalších obcí na druhé straně dálnice i najíždění na D4. Práce na rekonstrukci mostu začaly tento týden a potrvají sedm měsíců. Stát budou přes 42 milionů korun. Projekt je financován ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
Deset měsíců po tragédii v Janově začaly práce na novém mostu. Měl by se podobat lodi |
Špatný stav mostů a lávek trápí řadu měst. Předloni v prosinci se v Praze zřítila lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou a na několik týdnů byl uzavřen Libeňský most, který bylo nutno podepřít. Lávku v Nymburce přes Labe museli stavaři zbourat, protože hrozilo, že spadne.