šetřit - neutrácet veřejné peníze (peníze občanů) - by mělo být krédo každého občana tedy i občana-odboráře, ale je to právě občan-odborář, který jediný vždycky dopředu ví jak a proč to změnit k lepšímu nepůjde a udělá maximum proto, aby měl pravdu; svinsky těžká koule přivázaná k noze těch, co se o zefektivnění poskytování veřejných služeb snaží a v minulosti snažili; doprava, zdravotnictví, veřejná správa - tři variace na stejné téma - klid po pěšině do doby, než se objeví první náznaky úsporných opatření; následuje vzedmutá vlna rozhořčení "všech" občanů a mávání transparenty v ulicích; žádný pokus o reorganizaci, o reformy, o úspory nebyl, není a nikdy nebude odboráři chápán jako nutnost, bude rovnou odmítnut nebo přinejmenším zredukován na naprosto neužitečné opatření a ještě budou mít odboroví lídři tolik neomalenosti, aby obvinili vládu z toho, že vůbec nic nedělá
pan pejša, šéf odborového svazu železničářů, si pouze připravuje půdu; ví, že plká, ale to v minulosti platilo o odborech vždycky a většinou vždycky nakonec bylo po jejich
Asi tak. A budiž jasno v tom, že naprosto stejně by se "odboráři" postavili v tomto konkrétním případě i proti redukci správního aparátu. Bohužel - protesty pro protesty se staly takřka jedinou náplní odborů.
Budou stroje. Zbývá jen dodat, že při GŘČD bude nutno zřídit "Odbor pro automatizaci výdeje jízdenek". Ten bude mít pochopitelně i oblastní působnost, celkem nebude mít víc než tak 550 lidí. A pár aut, kanceláří a počítačů. Žádná úspora přece není zadarmo.
Kéž bych se mýlil.
Ano, bude to něco podobného jako Úřad pro zřízení metra v Brně.
Nicméně, štetří se na leccčems, dokonce i na počtu cestujících. Obvykle jede ve vlaku s osmi vagony deset lidí a bojíte se tam, na rozdíl od silnic...