LONDÝN Britská skupina Radiohead použila netradiční způsob, jak vyrobit nový hudební videoklip k jedné z písní na novém albu In Rainbows. Uspořádala totiž soutěž, kam se mohou se svými nápady přihlásit všichni její fanoušci. Z námětů na animovaný klip pak vzejde jeden, který se bude nakonec realizovat.
Výběrové řízení na autora nového klipu probíhá ve spolupráci s portálem Aniboom.com a společnostmi TBD Records a Cartoon Network’s Adult Swim. Soutěžící si mohou vybrat jakoukoli píseň z nového alba Radiohead a do 27. dubna poslat sekvenci animovaného klipu podle svých představ. Autor nejlepšího ze zaslaných námětů pak dostane 10 000 dolarů (asi 160 000 korun) na výrobu celého videa. Vítěze vybere odborná porota a také hlasující na internetu.
Radiohead v říjnu loňského roku napsali novou stránku hudební historie, když své album In Rainbows nabídli volně ke stažení na internetu. Fanoušci se sami mohli rozhodnout, kolik za desku o deseti písních zaplatí.
Revoluční způsob vydání alba vyvolal mimořádný zájem příznivců skupiny, finanční úspěšnost projektu je však nejasná. Téměř třetina návštěvníků stránek Radiohead si jejich nahrávky pořídila zadarmo.