S nápadem už souhlasil i Institut plánování a rozvoje (IPR), proti se staví „dvojkoví“ Piráti, památkáři se obávají vlivu na okolní území. Co přesně nad hlavním nádražím vznikne, zatím jasné není, jisté je, že o zdejší výstavbu má zájem společný podnik Penty a Českých drah – CR-City, a. s.
„Záměr navrhuje zastřešení kolejiště, vytvoření moderního městského prostoru se smíšenými funkcemi v rámci navrhované zástavby a propojení nyní odtržené části města za zachování provozních vazeb nádraží,“ stojí v důvodové zprávě návrhu schváleného radními. Uvažovaný rozsah zástavby má dosáhnout více než 135 tisíc metrů čtverečních. To odpovídá trojnásobku Václavského náměstí.
Úprava pražského hlavního nádraží? Dědici s vítězným návrhem souhlasí |
Památkáři upozorňují na ochranu hlavního nádraží, včetně nové odbavovací haly, podchodů, nástupišť i kolejišť. A hlavně dominanty nádraží – Fantovy budovy, která by podle předběžných vizualizací měla splynout s uvažovanou okolní zástavbou.