Světová flotila dopravních lodí, které přepravují vozidla, čítá celkem 640 kusů. Tento rok se má navíc rozšířit o dalších 70 lodí, a to v době, kdy lodní dopravu postihl strmý propad poptávky, píše včerejší vydání deníku Financial Times.
„Poprvé za mnoho let byli naši obchodníci nuceni vyrazit ven a aktivně vyhledávat zboží pro naše lodě,“ řekl Carl-Johan Hagman, ředitel Höegh Autoliners. Podle něj je současná situace pro lodní dopravu velkou změnou vzhledem k tomu, že v posledních šesti letech toto odvětví zaznamenalo neobvyklý růst. Zdá se tedy jen logické, že se loďaři snaží najít nové způsoby využití svých flotil. Tento se jim naskytl přímo v přístavech, jejichž úložné prostory se plní dovezenými auty, která marně čekají na zákazníky. Například skandinávský Wallenius Wilhelmsen, který provozuje největší flotilu lodí převážejících auta na světě, potvrdil, že jedna z jeho lodí byla ve švédském přístavu Malmö najata ke skladování 2500 vozů Toyota.
A do hry se chtějí zapojit i další lodní společnosti. Například velký provozovatel lodní dopravy z Osla Höegh Autoliners uvedl, že v současnosti pracuje na uzavření několika objednávek od výrobců automobilů.
Zdá se tedy jen logické, že se loďaři snaží najít nové způsoby využití svých flotil