130 let

Diskuze

Komunisté vymysleli zákon, jak přistřihnout křídla Žáčkově ústavu

Komunisté se novelou zákona pokusí ztížit práci Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR). Vadí jí, že ústav zveřejnil údaje agentů komunistické rozvědky. Novela navrhuje převést Archiv bezpečnostních složek pod Národní archiv. Ústav vedený Pavlem Žáčkem by tak ztratil pravomoc nakládat s údaji podle svých pravidel a zveřejňovat je.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mistr Jan Hus

8. 12. 2009 11:59
"Historik" Žáček si dělá naprosto co chce.

Už 20 let. :((((((((((((((

0 0
možnosti

Dábel nosi PRADU

9. 12. 2009 3:28
Re: "Historik" Žáček si dělá naprosto co chce.

....,,Jaký prosím Vás historik?!!! On vystudoval obor historie?! A když se ho v rozhlase zeptají na nějakou historickou otázku, tak není schopen odpovědět a mlžíííí!?! Když je novinář, tak je novinář, vždyt i z toho ústavu dělá b u l v á r...!!! A prochází mu to!..,,..

0 0
možnosti

Linda

8. 12. 2009 9:45
Havel tam byl - ne, že ne!

Přistřihnout Žáčkovi křídla má za úkol jediné - oddalovat zveřejňování o členství v StB velkých ryb.

0 0
možnosti

slon75

8. 12. 2009 13:37
Re: Havel tam byl - ne, že ne!

Samozřejmě. I po 20ti letech by to totiž mohlo uškodit jejich kšeftíkům.

0 0
možnosti

schaba

7. 12. 2009 20:57
Komunisté?Nejvíc se ho bojí Havlisté

aby se lidi nedozvěděli pravdu o tomto xindlu.

0 0
možnosti

Willy Fog

7. 12. 2009 18:47
Křídla nestříhat, Žáčka zavřít do Bohnic!

Je to neskutečně nebezpečný blázen!

0 0
možnosti

slon75

8. 12. 2009 13:38
Re: Křídla nestříhat, Žáčka zavřít do Bohnic!

Nebezpečný pro bolševiky určitě je, ale k zavírání nepohodlných osob do blázince (oblíbená praxe komunistického režimu) už naštěstí nemají dost moci.

0 0
možnosti

Fanda

7. 12. 2009 18:27
Není na světě pitomý stát,který by prozradil

své agenty ! Máme opět jedno smutné prvenství !

0 0
možnosti

hajný Robátko

7. 12. 2009 18:51
Re: Není na světě pitomý stát,který by prozradil

Jaké ,,agenty,, snad získávače průmyslévého tajemství k okopčení pro Sověty?! Dodnes mají ulitý majetek napsaný v zahraničí na 3tí či 4tíé osoby! Jací hrdinové ti Minaříci, Koechrové či Köchrové etc....... Jaké smutné prvenství - věděli do čeho jdou, nebo snad ne?!?.......

0 0
možnosti

Quido

7. 12. 2009 17:36
Škoda, že to navrhli ausgerechnet komunisté,

protože jinak by to bylo uvedení českého archivnictví do civilizovaného právního stavu. Archivy se v ČR řídí zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě. Ten mj. řeší v § 37 ochranu žijících osob. Obecně platí, že badatel smí do archiválií nahlížet, jsou-li starší 30 let. Pokud obsahují osobní údaje, může nahlížet do těchto archiválií jen tehdy, nevznesla-li dotyčná osoba písemnou námitku (a musí být informována, že někdo chce do archiválií o ní vedených nahlížet). Odst. 3 řeší otázku citlivých údajů - tam už musí dotyčný písemně souhlasit (a archiv si může vyžádat jeho adresu z centrální evidence, aby ho mohl o souhlas požádat). To jsou standardy civilizovaného světa.

Ale týž § 37 zák. 499/2004 Sb. má podivuhodná ustanovení v odst. 6 a 7, jedno šílenější než druhé: odst. 6 říká, že ustanovení, chránící osobní údaje, neplatí pro archiválie, vzniklé činností státních orgánů do ledna 1990, a odst. 7, že tato ustanovení neplatí pro fondy Archivu bezpečnostních složek. 

Jinými slovy: tento zákon s celou konstrukcí ochrany osobních údajů je nanic, protože kdo jiný shromažďoval o lidech před rokem 1990 citlivé údaje, než právě státní orgány? A jak je možné, že zřídíme archiv, shromažďující jedny z nejcitlivějších údajů, jaké si lze představit, a JENOM PRO NĚJ ze zákona ochranu citlivých údajů prostě zrušíme? Podtrženo a sečteno: skutečnost, že jste byl členem Svazu zahrádkářů, podléhá za vašeho života ochraně a badatel musí mít k nahlédnutí do takové složky váš souhlas (tento svaz nebyl státním orgánem) , ale to, co o vás psali agenti StB - včetně pravdivých i smyšlených historek z vašeho ryze soukromého života - ochraně zákona nepodléhá.

K tomu existuje jediné rozumné řešení: výjimky z ustanovení § 37, odst. 1-4 archivního zákona by měly být možné jen z právních důvodů, na žádost soudu nebo orgánů činných v trestním řízení. Archiv bezpečnostních složek by měl být začleněn do Národního archivu a řízen stejnými pravidly, jako všechny ostatní.

0 0
možnosti

Quido

7. 12. 2009 17:48
A ještě dodatek pro případné mudrlanty:

nebyl jsem členem KSČ, nejsem členem ani sympatizantem žádné současné politické strany, nebyl jsem agentem StB ani zaměstnancem tehdejších mocenských složek a pokud vím, tak ani nikdo z mých nejbližších. Naopak mne v roce 1987 po roce praxe po VŠ z politických důvodů (odmítl jsem se stát kandidátem KSČ) vyhodili z práce. Jsem ovšem archivář a nad Archivem bezpečnostních složek, jeho specifiky a postavením nestačím kroutit hlavou.

0 0
možnosti

Hukan

7. 12. 2009 17:19
maji obavy ze zverejneni zlocinu vsech nynejsich spicek

meli jsme je popravit jako to udelali Horakove

nejhnusnejsi na komunistech je jak se v dobe kdy nejsou u moci tvari strasne demokraticky

v 46 pred volbama byli taky naramne demokraticti, dokud nevyhrali volby

0 0
možnosti

Jay

7. 12. 2009 17:56
Re: maji obavy ze zverejneni zlocinu vsech nynejsich spicek

No už aby je vyhráli zase. Doufám, že potom už bude konečně pořádek.

0 0
možnosti

kmotr

7. 12. 2009 15:55
Skalníci, udavači z disentu jim pomohou

Jak zase spolupracují disidenti s komouši když jde o pravdu odhalenou Žáčkem.

0 0
možnosti

Tat

7. 12. 2009 15:59
Re: Skalníci, udavači z disentu jim pomohou

Pletete si pojmy rozvědčík v zahraničí a udavač v režimu je velký rozdíl. Nevím kam by jste patřil Vy, ale podle Vašeho stylu spíše do druhé kategorie.

0 0
možnosti

Tat

7. 12. 2009 15:48
Porovnání

Zveřejňování jmen rozvědčíků je podraz a z mého pohledu návod k vraždě.

Představte si (nedej bože ja říkáme my ateisté), že by vyhráli volby komunisté a zveřejnily jména a fotografie nynějších rozvědčíků - mnohdy nochsledů a přisluhovačů ne vlády a premiera, ale Ička - to by okamžitě šli k soudu pro vlůadtizradu. Přesně to udělal Žáček a spol. (spol. myslím Ičko).

0 0
možnosti

Hukan

7. 12. 2009 17:24
Re: Porovnání

zverejneni jmen komunistickych zlocincu a vlastizradcu je srovnatelne pouze se zverejnenim jmen kolaborantu s nacismem a nacistickych zlocincu...

to, ze dnesni rozvedka, parlament, politicke strany, managementy velkych spolecnosti a polostatnich firem jsou temito stbaky prolezli skrz na skrz a tak se boji o prozrazeni NENI CHYBA ustavu, ale toho, ze jsme jim to bohuzel umoznili...

0 0
možnosti

Skalenak

7. 12. 2009 15:03
Zrušit!

Jaký je rozdíl mezi STB a nynější BIS?V každé době jsou zapotřebí ti, co informace pro stát získávají  a ti, kteří  donášejí a práskají.Zveřeňování jmen zpravodajských pracovníků je pěkné svinstvo.Žáčkův ústav je zapotřebí zrušit, protože ubližuje   především  lidem nevinným.

0 0
možnosti